Mår lite illa…

29 Maj

En mening jag knappt kan tänka innan någon lägger till – Är du gravid? Tror att förra veckans berg- och dalbana, där jag inte riktigt kunde äta och slarvade med mellanmål och regelbundenhet och så helgen på det med lite onyttigt. Inte mycket men jag är inte van längre vid ”fel” och jag mår bäst när allt är regelbundet och bra. Dessutom sov jag sådär och det kan man väl också må illa av. Jag vet inte riktigt vad det kan vara, jag bara gissar men illamåendekänslan satt fast när jag igår kom till skogen och tänkt intervaller. Hm.

Jag joggade lite och tänkte faktiskt att jag kanske skulle hålla mig till det. Men så tänkte jag att jag sänker antalet, tar 1 i taget så jag började med 1 st 500-meters race och jodå, jag mådde illa men det var ändå ok. Benen kändes pigga, hållningen bra och ingen spya i buskarna. Jag hämtade andan och stretchade lite innan jag körde 1 till. Och minsann så blev det ytterligare 1.

Det är inte sådär jätte skönt med intervaller men det är effektivt. Och man ser målet därframme, det är inte så långt 500 meter och det går ganska fort, det handlar bara om några små minuter. Nöjd och glad joggade jag sedan vidare till samlingsplatsen till min måndagsträning där 15 personer dök upp. Dessa fantastiska och härliga människor jag träffar varje vecka!

Det är ganska mycket man hinner på 1 timme och sedan var det snabbt in i bilen och vidare in till stan och Army Fitness Camp. Igår var det dags för tester och DET var intressant! Tänk vad som hinner hända på bara några veckor… Och när vi låg där i gräset och gjorde tester så kom ett lag och sprang förbi. En kille satte sig på banken och strax därefter så kom en spya rakt fram på asfalten. För mig som redan mådde lite illa så var det sådär mysigt…

Härlig blandad måndagskväll säger jag och så måste jag visa bild som visar att jag snart fått alla i träningsgruppen att byta ut trista svarta skor mot lite färg, snart så…

Kommentera

