”Hemma” tävling

17 Jun

Nästan. Det är så nära, man känner dem alla, det är inte så många som är med och ja, det är en härlig stämning, blir en bra tävling och alla gillar och hjälper alla. Man stöttar och hejar. Härligt!

Hanna var anmäld till 100 meter och tresteg. Först ut var 100 meter. Hon fick under 13 sekunder vilket är lite av en minstagräns för att tycka att det är ok men jag vet att hon skulle vilja få bättre tid. Benen och kroppen kändes trötta sa hon när hon kom i mål men jag måste säga att det såg bra ut. Inga spänningar och fint sprungit, jag blev lite förvånad att tiden inte var bättre.  

De hade sagt regn och det regnade i början men sedan var det bara gott väder och när tresteget kom så var det varmt och jag låg i gräset i linne. Hanna fick inte riktigt till avtrampet och flera hopp var långt innan plankan. Hanna tog ju sitt rekord för någon helg sedan och hoppade 11.07 m men detta var något precis under 11 meter. De andra var neråt men vad jag gillade att se var att även om hon inte fick till avtrampet, inte slogs ner av det eller slutade kämpa utan hon satsade och gjorde sitt bästa. Bra. Som jag redan flaggat för innan hade Hoffvännen finfina resultat på årsbästa och även i denna tävling, hon tog sitt rekord igen och hade flera bra hopp runt 11.54 så det var hon som vann. Det är fint att se henne hoppa, Hoffvännen skulle kanske kunna bytas ut mot Hoppvännen…

Och här är de. Fina och bra tjejer som var eniga om att jag ibland skriver mycket och detaljerat…

Kommentera

