Saknar bilder men träningen går bra

17 Jul

Har skrivit klart om både Sommarspelen i Kristianstad och Laxaspelen men det går inte att sätta in bilder så det inlägget får komma imorgon, istället kan jag väl passa på att meddela att jag denna vecka kickar igång min egen träning lite extra. Lite mer, lite tyngre, lite mer och lite snabbare.

Igår körde jag 80 meters maxlopp uppför backe 5 gånger efter att ha tränat kunder innan jag körde hem och körde mina vanliga övningar. Idag tisdag väntar jobbiga 500 intervaller med människor som är med och tränar med mig (lättare att köra tillsammans) och det blir verkligen till att känna på flåset. Passet kommer sedan avslutas med snabba men inte riktigt så långt utan mer 40-50 meter. Imorgon onsdag är det tänkt styrketräning, liksom torsdag innan nya intervaller med annat upplägg. Kommer bli jobbigt det också men jag tror på att ibland bara skaka till allt och köra hårt. Fredag blir det styrketräning igen och då ska jag för första gången öka lite mer, inte köra så tungt som i våras men nästan. Får jag in morgonträning on-fre blir jag glad men nja, osäker hur pigg jag är på morgonen. Det där med att lägga mig i tid nuförtiden är ingen prio 1, det händer alltför mycket kul. Veckan slutar för min del med lördagen, ett morgonpass med 150 meters intervaller och mina vanliga övningar, eftermiddagen blir det sedan Army med ett tjejgäng (jätte kul) och på kvällen blir det klackarna i taket på en italiensk 40-årsfest (hon är dock inte italiensk men man kan väl ha italiensk fest ändå, vill man så kan man…). Söndag är vilodag.

På söndag är jag nog ganska trött i kroppen efter veckan men just nu är jag peppad, laddad och redo för en mycket-vecka!

Kommentera

