Löpningen går bra!

20 Jul

Något är fel, det går inte att sätta in foto men nu vet jag nog varför så nu ska jag bara fixa det.

Måndag var det backe och hemmaövningarna – check. Tisdags var det jobbiga intervaller – också check, onsdags styrketräning kan vi också säga check på och så gårdagens intervaller – också check. Styrketräningen gjorde dock att jag fick en liten känning i ryggen. Vet inte om det är bara en liten känning, mycket träningsvärk eller något som kommer sitta kvar men skönt är det inte. Jag sprang dock på igår och det gick men så kände jag det efteråt igen och likaså nu. Så dagens styrketräning hoppar jag och lägger istället in hemmaövningarna. Lättare löparrunda lördag med Army gäng och så intervaller på söndagen samt hemmaövningarna. Hoppas, hoppas, hoppas att känningarna bara är små lite känningar och inget annat…

Bästa passen än så länge är definitivt intervallpassen. Dessa har körts med folk som jag tränar i vanliga fall. Jag tänkte som såhär – de är bra, jag vill ha denna träning, lättar att vara fler, de vill komma igång lite inför höstens träning och så slängde jag ut om det var någon som ville och det ville några och så körde vi. Kan också meddela att gårdagens pass var i ösregn, det var som att stå i en utedusch!

Livet i övrigt är bra. Mycket, omtumlande men bra. Jag leter tid, som vanligt, njuter av här och nu och är glad att jag alltid följer min känsla och inte bara nöjer mig med saker och ting. Jag är glad över att det blir lugnare på jobbet på sommaren, folk slappnar av, det finns ändå små solglimtar denna regniga sommar och jag är glad att jag delat upp min semester för snart har jag 2 veckor till.

Nu kaffe.

Kommentera

