Nej, jag har inte tröttnat

26 Jul

Hanna frågade mig igår om jag tröttnat på att bloggat och nej, det har jag men det är fullt på många plan och då är det bloggen som blir lite lidande. Egentligen har jag sådär 25 ämne jag lätt skulle kunna blogga om men som sagt, tiden. Och jag vill inte heller känna mig stressad eller pressad och då får det vänta.

Istället njuter jag nu av sommaren som äntligen har kommit! Jag njuter av solen, värme, lediga dagar, lugnare dagar på jobbet, att det snurrar på bra med mitt företag samt min egen träning och lite annat smått och gott. Det är fortfarande högt tempo men jag är långt från stressad. Jag mår bra, jag mår himla bra när jag tänker efter. Ibland när det är mycket som planeras in och jag knappt vågar titta i kalendern över alla saker jag måste göra, så brukar jag alltid göra följande:

  • skriva ner allt jag måste göra
  • prioritera de saker jag absolut göra
  • göra dem
  • bocka över och känna sig nöjd

Ofta kan man prioritera sakerna, vissa saker är mer viktiga än andra. Jag sover hellre en powernap mitt på dagen än går som ett spöke på eftermiddagen. Jag planerar hellre mitt företag än tittar på TV. Jag sover hellre än renoverar. Jag äter hellre än… de flesta saker. Sista veckorna har jag tittat på 1 film, det är allt jag tittat på TV. Jag läser färre bloggar, jag surfar mindre och jag väljer att lägga tiden på rätt saker istället. Rätt saker för mig och efter min prioriteringslista.

Nu ska jag jobba klart och eftersom det är lugnt så filar jag lite på träningsprogram till ett handbollslag jag ska träna några veckor framöver. Verkligen jätte kul, hoppas de tycker det också…

Kommentera

