Och så tävling, igen och igen

27 Jul

Hanna tävlade i onsdags. Karlshman. Hade känningar i foten när hon gjorde hoppövningar, känningar hon även hade i Halmstad så det blev ett stort nej när det var dags för längd. Men när hon springer känns det inget så 100 meter blev det. Hon vann med några metrar, det var motvind och tiden var… inget hon var nöjd med men ibland spelar det liksom ingen roll. Tror inte att någon i 100-metersloppen var nöjda, samtliga hade en bit från vad de kan men som sagt, ibland spelar det liksom ingen roll. Det är hemmatävling, liten, det är lugnt och avslappnat, ser det mer som träning och ja, det är skön stämning. Jag var också inne lite på att göra en efteranmälan men hoppade över de tankarnan när jag väl på plats och kände mig trött, det där med bra sömn på sista tiden har varit sådär och även om kroppen känns bättre så är jag trött. Och så är jag lite rädd att slå upp känningarna i ryggen. Och det tredje, det är precis som jag ställt in mig på att inte tävla utan vänta till inomhus. 100 meter tycker jag fortfarande är för långt, 60 är mer min grej. Vi får se om jag ändrar mitt tänk eller kanske vågar mig på ett lopp ändå…

I helgen är det dags igen, tävling. Hanna ställer upp i 200 meter för 17-åringar, 100 meter för 15-åringar och kanske längd men då ska det kännas helt hundra i foten annars får det vara. Själv är jag mest inne nu på att köra intervaller med min företagsgrupp – fantastiska människor och så mycket lättare att ha sällskap när jag ska träna äckliga pass. Med äckliga pass menar jag skitjobbiga, ha kräkkänsla, darrande ben och helt slut efteråt men så jäkla nöjd efter en stund att man faktiskt klarade det. Man klarar så mycket mer än vad man tror!

Kommentera

