Nej, NU är jag tillbaka :)

20 Aug

Och som jag skrev förra måndagen (hm, jag trodde verkligen att jag skulle blogga förra veckan, det gick sådär…) Och som jag skrev förra måndagen så finns det så mycket att skriva om att jag liksom inte vet vad jag ska börja så kanske tar en punktform med mycket smått och gott…

  • Min träning går bra. Framåt. Dock har jag haft en förkylning någon vecka nu som inte kan bestämma sig om den ska fram eller läggas ner… SKIT störigt!
  • Hanna har tävlat i Hässleholm. Vann 100 m, fick inte alls till det på längden och kom 3:a på 300 m med 17-åringar (sista grenen var mest kul att titta på)
  • Hanna var med på SM! Hon hade ingen lust ett bra tag med sådär 1 månad innan ändrade hon sig… Så hon åkte iväg. 100 meter gick hon till final och där kom hon 8:a. Hon var inte nöjd med tiden men tiderna var inte så bra för någon och med tanke på de som kom före så var hon ändå lite nöjd. Längden… Kvalhoppet gick jätte bra och hon gick vidare direkt. Men. Det gjorde mer ont i foten, hon sprang 100 m försök direkt efter och det kanske inte var optimalt. Finalen gjorde jätte ont och hon valde att stryka de sista 3 hoppen (DÅ har hon ont kan jag meddela…) Men hon hann hoppa ett bra hopp och med det kom hon 4:a. Ledsen för att hon hade ont, ledsen för att missa prispallen med bara en liten marginal, ledsen för att hon kände att hon kunde mer… Sedan la det (nog) sig lite. Ibland visar inte resultaten allt, då får man istället vara nöjd över känslan att man kan mer. Mamma Malin är stolt oavsett!
  • SM har det varit för många och jag ser, läser och glädjer mig så otroligt mycket! Klubbens Kalle och Emilia, medaljer och personliga rekord. ”Gamla” klubbvännen Julia Wiberg (sanslöst bra), Hanna Hoff som är en sådan grym hopptjej och vann både längd och tresteg men mest tänker jag nog på Rebecka Abrahamsson som fick till det så bra att hon i helgen var med och fick tävla i Sveriges färger och där tog hon både rekord och guldet. Finns även en youtube film om det och jag fick både gåshud och tår när jag tittade på den. Wow, vilken tjej!
  • På onsdag ska jag ÄNTLIGEN tillbaka till banan, spikskor, friidrottsträningen, ungdomarna och Susanne! Hoppas det blir hårt pass!
  • Jag ska även träna ett herrlag, precis efteråt så kanske jag ska vara lite pigg i benen… nä, jag fixar det!
  • Och nästa inlägg får väl handla om sommaren rent allmänt, hann jag allt jag skulle göra och vad missade jag, vad hände? Omtumlande är ett ord, oväntat ett annat och ofokuserad är ett tredje och dessa ord förklarar nog väldigt mycket sommaren 2012 men det får vara i annat inlägg..
Kommentera

