Min runda

24 Aug

En runda jag sprungit i något år nu. En liten runda, jogg och öka när det känns ok, rundan jag springer och inte tänker så mycket på att jag måste vara bäst just där utan en skön runda helt enkelt. En runda jag har tagit tiden, varenda gång. Och det är ganska intressant. För när jag började springa den avrundad jag upp till 30 minuter för den låg precis under där. Jag låg mest runt 27-28 men ibland kom det en 25 och någon gång blev det en 29 (oj, som jag surade den gången…) Men. I våras innan nackspärren var jag plötsligt under 25. Då låg jag mest på 24 men någon gång kom jag på 23. Och för den som kom ihåg var jag en gång i somras riktig laddad, tvingade med Hanna och sa att jag skulle minsann under 23 och mycket riktigt, 22.07 kom vi hem på. Det var kul.

Nu har jag sprungit den rundan några gånger och jag har landat på 23-24 samtliga gånger och häromdagen var jag nere på 22.57. Kände ett sug efter att försöka få in lite mer denna rundan, igen, jag har sagt det tidigare men det är verkligen min största svårighet, att få in all träning jag verkligen vill göra. Eller behöver. Så det går alltid sådär med dessa pass och just rundan då men nja, skulle jag kunna hålla det till 2 gånger i veckan då…

Kul är det i alla fall att man tidigare satt att rundan ligger mellan 25-30 minuter och nu kan säga att den ligger mellan 20-25. Ibland är det bra och stanna upp, upptäcka att det faktiskt händer något fast man inte tror det…

Kommentera

