Så typiskt…

3 Sep

Idag är det måndag och dagen jag skulle öka träningsdosen, köra hårdare och mer målmedvetet men så sitter jag här med förkylning och halsont. Det kom redan i fredags. Först trodde jag att det var en allergisk reakion, allt tydde på det men det gick inte om och efter 12 timmars nysande och huvudvärk så gick jag och la mig och hann tänka att den där tävlingen imorgon… nja, sådär bra idé…

Men jag vaknade någorlunda pigg, kände mig ”frisk”, lekte med tanken att ändå vara med men så kändes kroppen liiiite trött, jag visste att jag hade något i kroppen, jag stod över och istället kurerade jag mig med tablett och sova lite till så att jag skulle orka med dagen. Det var nämligen cykelfest med 135 inbjudna och avacerat system där vi skulle få hem folk till efterrätten så då var det inte bara till att hoppa över. Men jag var pigg. Jag var med. Jag cyklade mellan ställena, jag åt, jag var glad men senare på kvällen kom det igen och PANG. Igår söndag var jag åter förkyld, nu med halson. Fan.

Ljusglimten är väl att det är ”rätt” vecka, nästa vecka börjar Camp och då vill jag verkligen inte vara sjuk.

Jaja, så länge drömmer jag mig bort, planerar och längtar – åh, vad jag vill springa!

Kommentera

