Måndag! Ny vecka! Nya utmaningar!

10 Sep

Ni som känner mig eller läst här länge vet att jag gillar det där med ”börja om” tänket, ny spännande vecka framför sig med utmaningar! Att jag gillar gå upp 4.45 gillar jag däremot sådär men jag gör det, varje måndag… Men idag är det måndag (och ny vecka) och jag kände mig igår mycket bättre och idag fortsatt mycket bättre så vi är på rätt spår – jag och min kropp! Och i 4 veckor framöver är det väldigt mycket special så idag känns extra speciellt att börja på något nytt.

  • Måndagar – Basic övningar att göra hemma, ”vanliga” jobbet – Måndagsträningen i grupp på kvällen
  • Tisdagar – Basic övningar att göra hemma, ”vanliga” jobbet – Camp på kvällen
  • Onsdag – PW eller 5 km rundan på morgonen, styrketräning överkropp, träna PT kunder och plugga mental träning dag – friidrott på kvällen – gruppträning för handbollslag
  • Torsdag – PW eller 5 km rundan på morgonen, basic övningarna, Yoga, träna PT kunder och plugga mental träning dag – Camp på kvällen och efter det intervaller för min del
  • Fredag – PW eller 5 km rundan på morgonen, styrketräning nedre del av kroppen, träna PT kunder och plugga mental träning dag
  • Lördag – Camp på morgonen, intervaller för mig efteråt
  • Söndag – Basic övningarna och intervaller

Läste snabbt igenom det igen och tänkte faktiskt ett litet pust… men det är såhär jag gillar det, planerat och klart. En tanke bakom. Jag är mest glad att jag går in och stryker ”vanliga” jobbet för att ge mig en ärlig chans i allt företagsjobb och plugg. Jag är också glad att jag gillar morgonträning, kommer träffa härliga människor i så många olika grupper, att jag får in Yoga, att jag kan välja mellan PW eller 5 km rundan, att jag inte är det minsta stressad, att jag har en frisk kropp och att jag fått in träning såhär i mitt liv. Jag vill också påpeka att jag sällan tittar på TV och att jag helt enkelt priorierar min tid efter saker jag vill göra. Visst är livet gott, att var och en kan välja sitt eget liv och leva just så som man vill – härligt!

Kommentera

