Helgen som gått

7 Okt

WOW! Camp avslutning och jag kände mig som ett barn på julafton när jag på morgonen körde ut och lämnade däck lite här och var… Och så var klockan 9.30 och de följde instruktioner, sprang och hoppade, hit och dit, gjorde övningar och hann precis rundan, 2 minuter till godo. Hejdå, tack och så in i bilen och så kände jag – Vad ska jag göra nu då… Samma sak var det de förra Camp jag haft, lite tomhetskänsla när det är över.

 

Jag fick dock med mig ett kusinbarn hem så det blev först 2 timmars spelandes olika spel men SEN, kom plugget fram. Klockan var 15.00 och jag bara sög åt mig allt jag läste. Hanna kom hem, vi pratade lite och jag fixade mat och så kom kompis till Hanna men jag fortsatte, klockan 24 la jag ner plugget… 9 timmar. – Du måste tycka det är jätte intressant sa Hanna och visst är det så, då blir det mycket enklare…

Idag söndag stod det också plugg på programmet men även träning och första passet var imorse. Lätt jogg ner och sen intervaller. Ca 100 meter med backe mitt i. De första 2 var kräkiga, andra 2 var jobbiga men sedan flöt det på bra. Visst var det jobbigt men benen var sega och det tog ett tag innan de ville (eller kunde) känna att det var skönt.

I eftermiddags var det sedan dags för styrka och detta pass fick jag sällskap av Hanna. Jag körde mitt, hon körde sitt och vi avslutade träning med intervaller på löparbandet. Svetten rann av mig kan jag meddela, jobbigt men oj, vad gott det kändes efteråt! Och det är inte ofta jag brukar gilla löparband eller inomhus överhuvudtaget men det var helt ok idag och jag antar att jag befinner mig där emellan, jag tycker det är jobbigt denna mellangång mellan varmt och kallt ute.

Nu är det kväll och jag… pluggar, exakt, har blivit en liten pluggis. Kan också meddela att jag fått tillbaka min första tenta på 60 sidor och fick godkänt! Enormt skönt…

 

Kommentera

