Jo, den är tillbaka – träningsglädjen!

24 Okt

Jag tror att man ibland bara måste tänka på vart man är på väg, tvinga sig även om det just då är jobbigt och tråkigt och så sakta men säkert kommer den tillbaka – träningsglädjen! Min är tillbaka och nu vill jag bara träna hela tiden!

I måndags körde jag styrketräning och då överkroppen. Uppvärmningen var att jogga med måndagsgruppen som jag tränat innan och sedan tog jag med deras grymma energi när jag sedan gav min överkropp en härlig omgång. När min iphone sedan ringde efter passet så orkade jag knappt hålla den uppe och prata i den, armarna var sååå trötta…

Igår var det intervaller. Först joggade jag en runda och redan här kände jag att det skulle bli ett bra pass! Benen var pigga, hållningen klarade jag av och det kändes som jag bara gled fram. Jag varvade korta intervaller i maxfart med backe med längre i backe och precis under maxfarten. Och det gick så bra! När jag joggade ner så vrickade jag till foten (och hann bli orolig, skadad är inget jag tänker bli nu…) men jag lirkade lite med den, gick istället en bit och så kändes det bra igen. Joggade lätt och det kändes också bra så sista 400 meterna sprang jag på i ett högt tempo och det var en skön avslutning att pressa ut det sista.

Glad och så laddad, härlig känsla inför kvällens pass som blir friidrottsträning med bästa ungdomarna!

Kommentera

