Vilken härlig vecka det blev!

29 Okt
  • Tränat måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag och söndag
  • Jobbat vanligt jobb och jobbat med företaget (mest med hemliga projektet)
  • Pluggat
  • Varit på Lunchbeat (man går och dansar på lunchen, fantastisk sak och fantastisk känsla att vara där) KÄRLEK
  • Haft tjejfest (dansat igen)
  • Shoppat
  • Bio

Men trots allt detta så är det människorna jag varit runt som betyder mest och som gör mest intryck. På en tågresa pratade jag med en bekant strax över 40 som fått bröstcancer för att byta tåg och där snyftande ursäkta mig vad jag nyss pratat om varpå orden – Det kan bli bra också, jag har också haft det. Och så fick jag ta del av hennes berättelse också.

På Lunchbeat kom jag på att vännen Pernilla skulle ta inträde och vem skulle jag då dansa med… Jag ställde mig lite försiktigt vid scenen, dansade för mig själv (och kände mig gaaaanska obekväm till en början) men så log flera i gruppen som dansade till höger så jag vände mig mot dem. Så dök en kvinna upp, kramade alla och när hon kom till mig och såg att hon inte kände mig så sa hon- Äh, du får också ha en kram. Strax därefter dök ytterligare en kvinna upp och EXAKT samma sak hände, jag fick en kram. Och så sträckte hon fram handen och hälsade och då visade det sig att det var en kvinna som är med på det hemliga projektet (på en annan del) och som jag hört så himla gott om. Vaddå världen är liten…

Jag satte mig och jobbade på Grand pianobar som på dagarna är cafe och där hade jag det gott. Pernilla hade skickat dit sin kille Lasse för att jag skulle få lite sällskap så vi fikade när han kom och jag fick en paus men ocså en fundering. Det är inte alla vänner som skickar sina killar att fika med mig. Och det är inte heller alla killar det känns helt naturligt med.

Fina Pernilla! Samtalsämne på samtalsämne avlöpte och det var ju helt omöjligt att sova efter det! Tankarna snurrade, idéer tar fart och jag var helt uppåt, jag vet vart jag är på väg och en del av mig vill njuta här och nu, inse att allt har sin tid och andra delen vill skynda dit. Dit jag är på väg.

Tjejfest! Jag åkte till Malmö, 3 vänner till anslöt och vi åt gott, drack lite blandat och dansade mycket. En härligt kväll med härliga människor!

De andra åkte hem men jag var kvar hos Anna och vi drog till Emporia för att shoppa satan! Ett annat ord finns inte för vår dag… Men det var det värt! Därefter köpte vi hem Thai, såg ”Så mycket bättre” samt en film, riktigt härlig lugn kväll.

Söndagen blev det plugg och jobb för mig innan vi tränade i Pilgrimsparken och gick på bio – En oväntad vänskap (fantastisk film så se den). När jag satte mig på tåget hem kände jag en enorm tacksamhet. Och ännu mer när tåget gjorde en kraftig inbromsning, la i backen snabbt och sedan hann vi precis stanna då ett annat tåg susade förbi… Sedan sa de tekniskt fel och vi insåg att vi tagit in på fel spår och var nära och krocka… Som sagt, tacksam!

Nu ska jag bara hitta bra lösningar för alla nya kläder…

Kommentera

