Härlig friidrottsträning!

4 Nov

 

Hanna och jag körde 10 mil igår för att träna med gruppen ovan. Vi var de enda från vår klubb men vi ville dit, till banan och då körde vi dit helt enkelt. Fick frågan om vi ville vara med dem eller körde själv och vi tänkte att vi nog kan testa och vara med på deras gemensamma, man kan alltid lära sig något nytt och det gjorde vi också.

Bara uppvärmningen. Vi sprang 4 varv (200 m varv runt) och det må jag säga, VILKET tempo! Och sedan tog Benny över och det var lite nya kluriga övningar och när uppvärmningen på en halvtimme var klar så var jag väldigt uppvärmd… Vi kunde välja spring och längdhopp och det blev sprint för oss 2. När de sedan bytte så valde jag att springa på bana. Fantastisk känsla att börja ute på kurvan, uppe på backen och springa på. 4 stycken 60 meter sådär och en avslutandes på 100 m. Gott!

Då sa Benny – Stafett. Mina ben var trötta men det var ju bara att köra på. 2 och 2, varannan skulle springa 200 meter på 80 % fart (blev snabbare kan jag meddela…) och jag måste helt enkelt ha mer återhämtning. När jag är trött så faller ryggen och då känns det inte skönt. Så det blev inte 3 varv för mig som vi skulle utan bara 2. Vi tog en paus och gjorde om det efter några minuter och samma här, bara 2 för mig men ojojoj, jag var slut…

BRA härligt pass, kul med variation, kul med annat folk, övningar men främst – bana!

Kommentera

