Fina tisdag

6 Nov

 Igår måndag – wow! Denna måndagsträning ger mig så himla mycket! Jag måste fått dit världens bästa människor och vi varvar bra och hård träning, med att vara utomhus och samtidigt ha en härligt skön stämning. Nu har jag fått låna en nyckel så vi kan tända upp och vara på grusplanen, riktigt bra! Och det är nog där vi kommer att vara fram till vecka 51 då vi sedan tar ett juluppehåll.

Men innan passet tränade jag själv. Ryck (mellan 6-10), gäddhäng (mellan 15-20), rygg (20), mage (mellan 10-15). Och så 5 varv. Jag förstår inte riktigt de som kör en övning i taget, vila, kör igen och gör klart den innan de går till nästa övningar. Så mycket smidigare och effektivare att byta övningar/kroppsdel och bara köra på. Men jag gissar att de ha ett annat tänk och att det funkar bäst för dem, detta funkar bäst på mig och det är så jag kör. Med lätt jobb som uppvärmning och snabb gång efter passet så fick jag ihop 40 minuter. Jag var även med på måndagsträningen då vi var ojämna och de saknade 1 person i ett lag.

Idag tisdag är det intervaller. Jag tänker jobbiga, svettiga, lite lätt kräkiga och jag tänker mig löparbandet. Tänker också att få in lite rygg och mage (de är fortfarande inte tillräckligt starka och klara hålla uppe mig när jag springer längre, det märkte jag tydligt i helgen när jag sprang 200 m). Om 12 timmar kör jag, ska bara jobba färdigt först…

Kommentera

