Jag får chanser, OCH tar dem!

7 Nov

Jag är med i ett nätverk. En gång varje månad träffas vi och varje gång har det varit olika slags folk, med olika bakgrunder men det har varit fantastiskt härliga diskussioner, det har varit jätte trevliga kvällar! I slutet av september så hamnade jag i en situation där jag kände att jag hade en chans att få fram vad jag ville, vad jag önskar i mitt företag och vet ni – jag tog den! Och när jag hade förklarat så gav en kvinna mig sitt visitkort och sa – Maila mig, jag har en idé. Jag blev så glad! Kände mig lite som ett barn på julafton, ville bara skrika, springa ut och ringa och berätta för mina nära vad som hände, så himla spännande! Men jag stannade kvar, givetvis… Diskussionerna fortsatte, ämne byttes och det var fortfarande trevligt när en kvinna vände sig till mig – Jag har en jätte bra idé, vi två borde träffas. Vaddå glad Malin!

Första kvinnan – Jag mailade, vi träffades på lunch veckan därpå och jodå, det gick bra. Jag fick ett kul uppdrag som är nästa år nere i Malmö. Jag ska föreläsa inför en större grupp människor som vill höra min historia, min resa, tankar och händelser om mål, hur man når dem, hur man kan tänka/göra och det blir ett special upplägg. Ska bli så himla kul!

Andra kvinnan – Hon mailade dagen efter min lunch med första kvinnan och vi bestämde möte veckan därpå. Hon hade nämnt radioprogram, hon skulle hålla i det, jag skulle vara bra att ha med och den informationen tyckte jag lät jätte kul! Men väl på plats berättar hon att det är ett radioprogram, det handlar om livsstil, förändringar som vissa göra, vilka val de valt och hon vill inte bara ha med mig som gäst utan ha med mig på riktigt! Vi ska båda vara programledare! I radio! Webradio! Och jag typ dör lite här för radio och detta ämne är något jag satt upp som mål, de står på min lista men inte visste jag då att de skulle sättas ihop och bli just detta!

Jag skulle kunnat sitta där på vår nätverksträffen och inte sagt någonting. Jag skulle kunnat nicka, småprata men inte få fram vad jag ville. Vad jag önskar mig, vill ha och drömmer om. Jag skulle kunna låta den chansen bara svepa förbi. Jag vet att jag hann tänka innan jag tog chansen – Vad är det värsta som kan hända? Och just den meningen hjälper mig väldigt mycket för, vad är det värsta som kan hända? För mig är det att någon nära mig kommer dö och det skulle ju inte hända för att jag bara sa vad jag ville… Och att jag säger vad jag vill, önskar och drömmer om, ska man inte kunna säga det? Ska man inte följa sitt hjärta, våga ta chanser om man vet att det kan leda dithän man vill, ska man inte leva det liv man vill leva? Och hur ska man göra för att komma dit om man inte gör något annorlunda från det man gör idag…

Detta är HELT nytt. Lite läskigt skrämmande, jag kan ju inte radio men samtidigt en härlig utmaning! Jag känner inte det minsta krav från någon eller mig själv, jag kan ju inte detta så vad ska jag då jämföra mig med… Jag hoppas bara att jag ska ha kul, kunna inspirera de som lyssnar med härliga program, prata med spännande gäster, förhoppningsvis lära mig ännu mer om livet och mig samt att jag växer in i rollen som programledare

Min mamma fnittrade när jag berättade  – Du har inte bara fått detta, du har gjort så att du fått det. Och så är det. Jag drömde,  jag tog små steg mot dem, jag vågade, jag fick chansen och jag tog den. Och jag är så glad för att jag faktiskt gör allt detta också.

Radioprogrammet heter ”Från bonde till astronaut – är det möjligt” och kommer sändas varannan torsdag och länken kommer jag lägga ut här så fort jag fått den så titta gärna in här om någon dag igen.

”Det ska vara kul att vara jag”  är mitt motto och satan i gatan vad kul det är att vara Malin just nu! 🙂

2 svar to “Jag får chanser, OCH tar dem!”

  1. Åsa 08 november 2012 den 9:25 e m #

    Heja dig! Vad kul!

    • Malin 12 november 2012 den 10:18 f m #

      Tack Åsa! Ja, det är så himla kul! Kan liksom inte riktigt sluta le när jag tänker på det… 🙂

Kommentera

