Pannbensträning

7 Nov

Igår kväll. Jag och gymmet. Jag mot löparbandet. Uppvärmning med 5 minuter snabb gång, 5 minuter lättare löpning. Sen, på med pannbenet. Öka till högsta fart på löparbandet och så bara köra på.

30 sekunder. 30 sekunder vila. Upprepa 10 gånger.

Fjärde gången var jobbig, liksom femte och sjätte men sjunde och åttonde kändes lättare, så mycket lättare att jag lekte om jag skulle ta fler än 10. Men nio var jobbigt och tian fick jag verkligen kämpa för att hålla hållningen rätt så jag klev av efter mina bestämda 10 och var nöjd. Som fan faktiskt! Löparband = pannbensträning och igår klarade jag det.

Rygg, lite axlar och gäddhäng på det och så var jag nöjd. 40 minuter go träning innan dusch, mat, lite gott te med fruktsallad och storvinst i kortspel. Fin kväll.

Kommentera

