Halvskadad…

12 Nov
  • Trånga luftvägar
  • Dålig rygg och nacke
  • Dålig på att andas ända ner i magen när det är mycket att göra

Dessa 3 saker är ingen bra kombination. De går liksom inte ihop. Inte alls. Det slutar med att nacken säger STOPP, nästan fastnar, jag har ont, sover inte och sjukgymnast Hanna får in och berätta att nu händer det igen. Att man inte lär sig…  Eller jo, jag lär mig men det är så invant att jag inte andas ändå ner att jag inte ens tänker på det förrän jag verkligen gör det.

Kände det i fredags när jag vaknade, blev värre, fick massage på jobbet men blev inte bättre. Fick hjälp av sjukgymnastHanna och visste blev det bättre men helt borta är det och ingen träning fredag till söndag blev det heller (vilket slöseri med ledig helg att inte kunna träna…) Jag tänker att det är bra att det inte låste sig helt, att jag ska vila nu måndag och tisdag och så är jag säkert bra på onsdag när det är friidrott och kan träna.

Men i torsdags tränade jag. På morgonen sprang jag och det var skumt. Benen kändes direkt tunga och efter 1 km var jag så opeppad att jag redan lekt 10 gånger med att avbryta och gå istället men jag fortsatte. Tunga känslan, mycket gnäll, suckar och jissus, vad dåligt det gick. Men när jag hade 1 km kvar så såg jag tiden och blev förvånad. Jag kunde inte öka mer för det gick bara inte men när jag kom fram hade jag fjärde bästa tiden någonsin. Trots alla negativa tankar och trots känslan att det varit tungt och gick dåligt. Skumt. Men peppade att veta, det behöver inte kännas toppenbra för att gå bra…

Kommentera

