4 km rundan blev milen!

5 Dec

IMG_4432

Efter måndagsträningen stod följande på min egen träning:

  • 4 km rundan
  • Basic och ryggövningarna hemma

Men när jag bytt om (eller mer tagit av alla kläder jag hade dragit på mig för att stå ute och träna andra), så kände jag direkt att här skulle inte bli så bra tid på rundan (ganska mycket snö och sämre skottat än jag trott) och så vågade jag inte riktigt springa på. Så jag tog det luuuugnt, joggade, tog en anna väg, 1 km blev 2 som blev 3 som blev 4 och 5. Benen var ok, farten var lagom försiktigt men ändå väldigt jämn och benen var pigga så jag fortsatte. Gata hit och dit, gata upp och ner och till slut hade jag fått ihop en mil.

November 2012 var nog sista gången jag sprang 1 mil, det är ju inte min träning det här med att springa längre men det var riktigt skönt! Och gick lätt! Men oj, vad hungrig jag var efteråt så snabbt fixa mat, snabbt duscha och snabbt på med varma kläder och lägga sig på spikmattan för var det något som bara var sådär var nog att jag spände mig lite väl mycket och det kändes i övre ryggen efteråt men idag dagen efter så känns det inget (så bra att jag stannade på milen för i all glädje igår att jag höll på att springa längre än vanligt, lekte jag med tanken på att springa längre).

Riktigt skönt pass som bevisar att med god energi man får av andra (min måndagsgrupp) den tar man och använder sig av när man själv tränar, det är ju klockrent! Och så tror jag inte att det dröjer länge till jag springer milen igen, det var riktig skön upplevelse!

Kommentera

