Sagt det tidigare…

8 Dec

… detta år har inte varit mitt bästa träningsår… 2 nackspärrar och nu grym maginfluensa veckan innan tävlingarna drar igång. Gilla läget eller… Nej, jag är inte SÅ sur men visst, frustrerad är jag väl en liten gnutta och lite ”jaha, typiskt”. Däremot känner jag mig lugnare inför krav att förbättra mig och mitt rekord från förra året, jag kan inte ha något krav på mig själv. Men jag givetvis VILL jag ta mitt rekord sedan förra året men jag förstår samtidigt om jag inte gör det. Men jag vill… 🙂

Men shit vad snabbt en maginfluensa kan smitta! Och sprida sig så snabbt och jodå, jag hann smitta några där på jobbet (som lunchade men även genom en lucka, galet…) men så gick jag hem och låg i soffan till idag egentligen. Då orkade jag duscha, diska och faktiskt ta en promenad till mina föräldrar. Kroppen känns trött och slö, orken känns borta men nu ikväll känner jag kli i benen och funderar på att ut och springa, det är ju verkligen ett friskhetstecken!

Så. Nu går jag och lägger mig, tar lite extra sömn denna natt också och så vaknar jag pigg, helt frisk och tar en luuuugn joggingrunda och bara njuter av det fina vinterlandskap. För trots att det är kallt (som satan!) så är det så himla vackert! Godnatt säger jag och här kommer bild från dagens promenad.

IMG_4464

Kommentera

