Börjar 2013 med en kick!

27 Dec

IMG_4411

Jag konstaterar att 2012 var inget bra träningsår. Utan tvekan. Så nu lämnar jag det och ser framåt!

2013

  • Jag vill ha en kick
  • Jag förstår varför ”nackspärrarna” kommer och jag ska göra mina övningar för att slippa det igen
  • Jag vill känna ”piskan på ryggen”, någon som har koll på mig
  • Jag vill ha ett schema att följa till punkt och pricka, både träning och matbiten
  • Jag vill ha en utmaning…

Så efter lite funderande så kände jag bara – KÖR PÅ!

Och jag bestämde mig nästan direkt – Lisa PT! 

Varför?

  • För att jag träffade henne på min första friidrottstävling och sedan dess springer jag på henne på de flesta tävlingarna och hon är en härligt glad tjej som jag blir glad när jag träffar!
  • För att hon kan friidrott och vet vad jag behöver träna upp
  • För att hon nyligen gjorde en utmaning på sig själv och fick grymma resultat
  • För att hon inte utesluter något ur kosten utan äter allt och som jag vill, sunt förnuft
  • För att jag har fullt förtroende för henne och hennes kunskaper

Nästan 12 veckor är vi igång. Kommer bli 82 dagar och 82 dagar är ju ingenting. Samtidigt så är det ganska många om man tänker efter så det ska jag inte göra. Jag ska bara planera riktigt bra och köra en dag i taget. Planera och köra en dag i taget. Kommer säkert stöta på vissa problem men då hålla mig till min plan, planera och kör – en dag i taget.

Jag är väldigt laddad! Jag har lekt med tanken ett bra tag men inte riktigt fått tummen loss, varit motiverad fullt ut, sett alla hinder och att det känts som fel period för mig att göra en såhär stor utmaning men nu känns det som det skulle passa. Det känns helt rätt. Kommer väga, mäta och ta foto innan och sedan 1 gång i veckan för att se förändring och så kommer ni givetvis få läsa om det här på bloggen. Jag är väldigt nyfiken på vad man hinner och vad som kan hända på 84 dagar.

7:e januari drar jag igång! Sa jag att jag var laddad…

Och bloggen tar också paus fram tills dess så jag önskar alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Kommentera

