Förkyld friidrottare

27 Dec

Ja, det är jag. Igen. Och det är också därför jag är ganska tyst här för jag har inte tränat med någon reda, svårt när man var och varannan dag känner sig kass. Det är lite som att jag är känslig för många är sjuka nu och jag verkar vara väldigt mottaglig. Lördagen innan julafton kände jag i bilen upp till träningen att jag började känna mig konstgit och väl framme blev jag jätte förkyld, började frysa och det slutade med att jag låg i tjockmattan med 2 jackor och sov. Sedan sov jag bort hela den dagen och dagen efter kände jag mig bra igen. Ja, ni hör ju.

Men jag har inte surat utan bara konstaterat att det är som det är, vilat väldigt mycket och tillåter mig ha december som en lugnare månad där enda syftet är att bli frisk OCH stanna vid det också. Har en utmaning som börjar den 7:e januari och då SKA jag vara frisk och därför har det också känts lättare att ta det lugnt nu. Så det har jag gjort.

Tagit det lugnt, firat jul, ätit gott, vilat upp mig och varit med fina människor. Vad som hände lite extra och som var kul i jul var att vi hade insamling till BRIS och fick ihop en finfin summa på strax under 4000 kr! På julaftonsmorgon hade vi träning som var gratis men då en chans att skänka en liten eller stor peng till BRIS och det gjorde dem. Och så himla kul att vi blev så många! Förra året var det 7 som kom, detta år 35… Lite senare körde jag till grannbyn för att vara tomte. Jag hade auktionerat ut mig till tomte och högst budet, och som då vann mig som tomte, blev 750 kr! Wow… Härligt start på julafton! Och jag säger igen ”Ingen kan göra allt, alla kan göra något” Och gör alla något så kan det bli stort…

IMG_4662

Lämna en kommentar