Mitt 2012 – vad jag har gjort och lärt mig

5 Jan

IMG_33582012 lärde jag mig att man kan göra väldigt många saker samtidigt
– så länge man gör saker man gillar! Jag har lyckats med både jobb, plugga och mitt företag (som har många olika slags spår), utan att känna mig det minsta stressad. Jag har lärt mig att den röda tråden var att planera och åter igen – planera. Ju mer jag planerade, ju mer koll och kontroll, desto mer fick jag in och gjort. Jag läste boken ”4-timmars arbetsvecka” och förstod att det finns andra sätt att jobba, andra sätt att leva och jag har känt en enorm frihet i att jobba med mitt företag när det passar mig, det behöver inte vara måndag till fredag och ledig helg utan vill jag jobba en helg helg så gör jag det och så går jag till SPA en helt vanligt onsdag för att det passar mig bäst just då. Jag har också dragit ner på mitt ”vanliga” jobb för företaget och det känns verkligen som ett steg i kul/rätt riktning. Detta var året jag vågade hålla mig framme mer som företagare. Gick på nätverksträffar, föreläsningar, lärde känna likasinnande, lyssnat och läst massor, sugit åt mig, bollat tankar och ideér, lekt med egna tankar och vet vilka drömmar jag vill nå. Jag vet var jag är på väg och jag vet att ett steg i taget kommer ta mig dit.
Jag och Hanna gjorde en äcklig ”nästitt” på sjuhuset, fy tusan vad blä det var! Vi har på idrottsgalan, jag tränade en hel del i Göteborg med goa veterangubbar med 70 i medelålder, vi tävlade nästan alla inomhustävlingar vi kunde, jag har varit stolt över mig själv många gånger och så dog gamla Lilly och jag grät okontrollerat på begravningen.
IMG_2058
Jag utmanande mig själv på veteran SM och ställde upp i hela 3 grenar! 60 meter (2:a), 200 meter (2:a, fy vad långt 200 var) och kula (sist…). Jag föreläste, fick styrketräningshjälp av Benny och blev bjuden på resa till Budapest. Vi hörde (och såg) Patrik Sjöberg föreläsa, slog huvudet i höjdhoppsribban och så insåg jag fördelarna att vara tillsammans med en fd kock – VILKEN GOD MAT jag åt första halvan av 2012!
IMG_1521
2012 lärde jag mig läxan att saker och ting inte alltid är så lätt i början även om man har viljan, tänker på mitt plugg. Det där med disiplin var inte det lättaste… Men så vände det. Och inte lite! Till slut lärde jag mig att även jag kan slappna av så mycket mer, även jag kan få ut något av en 12 minuter lång mental träning på CD skiva, jag hinner slappna av och jag känner mig inte det minsta rastlös. Att jag lärt mig detta förvånar även mig… Jag har lärt mig älska måndagar för då är det min måndagsträning!
IMG_3441
Jag har också lärt mig att bråka bättre, jag behöver inte berätta att någon är en idiot eller gör konstiga saker utan jag frågar mig istället om jag vill ha en sådan person i mitt liv och kommer fram till ganska snabbt att nej, det vill jag inte och så backar jag. Jag vill och tänker inte lägga min energi och tid på fel personer, det är inte min uppgift att lära gamla hundar att sitta. Jag har lärt mig att ord är fina att höra men att det är handling som visar hur starka orden är. Att det är så mycket bättre att vara själv och stark än ensam tillsammans med någon annan. Och jag har lärt mig att andras dåliga agerande ska och har inget med min lycka att göra, det är upp till mig. Här nedan är jag med en som gör mig glad – Philip
IMG_2173
2012 var året Hanna hittade tillbaka till sin friidrottsglädje! Ett tag 2011 trodde jag att hon skulle sluta… Men en svacka är just en svacka och jag lärde mig att det är viktigt att vi vuxna visar våra barn vägen. Så jag fortsätta köra till träningen, fortsatte fråga om vi skulle träna, tvingade henne att prata, prata och prata och sakta men säkert såg man en förändring i hennes träning. Man såg förbättringarna, man såg en kropp som såg bättre ut när den sprang, man såg ett leende på hennes läppar och man såg och kände glädjen komma tillbaka. Jag är stolt över att hon inte slutade och jag är glad att vi inte gav henne det alternativet utan fortsatte köra henne till träningen.
IMG_3176
Jag fick nackspärr och ställde in utomhussäsongen, haft 3 Army Fitness Camp, förstått att jag har en liten besatthet i färgglada träningsskor, varit i tidningen en hel del gånger, gått på fester, lärt känna en hel del nya människor och så åkte Hanna iväg på träningsläger utan mig. Jag överlevde och jag testade att gå 3 mil in till Kristianstad och det funkade så bra att en liten dröm jag haft länge tog fart igen… Hanna har tävlat utomhus i Göteborg, Halmstad, Hässleholm, Helsingborg och så åkte hon till SM där hon fick ont i vristen men trots det kom hon 4:a i längd! Och så fick jag förmånen att lära känna 2 finfina ungdomstjejer.
IMG_3340
Jag har fått backa min träning, ändrat mål och drömmar, tagit steg tillbaka och jag har fortsatt ha luftvägproblem och oro över att sluta andas. Jag har hållt mig framme, fått chanser och tagit dem. Jag har jobbat i Malmö, gått på afterwork, spa och haft utekvällar med fina vänner. Jag har bokat in frukostar, luncher och middagar med inspirerande människor. Haft Rosa-bandet-löpar-dag. Jag har startat upp ett radioprogram (nu ska det bara komma igång också…) och drömmar har gått i uppfyllelse! Jag har nått mål, satt upp nya och varit positiv och energisk som aldrig tidigare, firat mitt företag som blev 1 år.
 IMG_2711
Jag har lärt mig att följa kärlekens känsla. Jag har litat på den och även när det blåst lite så har jag varit kvar, gett kärleken en chans istället för att bara fly så fort det fläktar. När det blivit slut så har jag tänkt att NU ska jag minsann vara själv och koncentrera mig på alla mina projekt men gudskelov har jag inte menat det så värst mycket för det är inte så jag vill leva. Jag vill fortsätta följa en stark känsla, tacka ja till chanser och möjligheter, till kärleken och det har jag gjort. Bra jobbat Malin, fortsätt så. Bara för att du har mycket att göra och drömmar/mål att jaga, så fortsätt se till att du alltid har en liten plats över för kärlek om den dyker upp och nej, du behöver inte leta, kärlek kommer när den kommer. Det vet du redan…
IMG_3263
Jag fick nackspärr – igen… Jag kontaktade Lisa PT för jag behövde en utmaning och en piska på ryggen! Jag hade grym julkänsla hela månaden, Hanna kom in på friidrottsgymnasiet i Malmö, tog ÄNTLIGEN ett nytt rekord (5,55 m i längd är det nya),  hade julaftonsträning, auktionerade ut mig till högstbjudande som tomte och tillsammans gick hela 3950 kr till BRIS! Vi firade jul med släkten, packade sedan väskan och drog på semester. Där tränade vi, tog det lugnt, läste och firade in nyåret och kom fram till att 2012 var ett bra år. Livet blir och känns bara bättre, roligare, utvecklande och jag tackar för livsglädjen, den växer för varje år och nu ska vi se till att 2013 blir ännu bättre. Så – LADDA OM och köra på – 2013 ska bli så in i bomben bra! Powerful and fun. DET låter bra, nu kör jag!
IMG_4794
Kommentera

