Dag 1 v 82

7 Jan

IMG_4862 IMG_4868

Till vänster ser vi alla kassar jag köpte hem i lördags, till höger ser vi första dagens mat i finfina matlådor (trust mer, mycket roligare med fina matlådor och organiserat…) Jag är mer än säker att detta krävs att jag sköter min planering och är disciplinerad. Såhär i början känner jag givetvis ett jäkla sug att bara sätta igång och köra järnet och jag ska göra allt jag kan för att behålla den känslan! Har ett mantra och tänk som jag tror kommer funka på mig, för att se här och nu istället för att se att 82 dagar är ganska lång tid – En dag i taget, fokus, en dag i taget. Och det är ju det som det handlar om, en dag i taget, göra det jag ska, äta det jag ska och ta – En dag i taget, fokus, en dag i taget.

Dag 1 har varit bra. Inte varje dag jag äter persilja men till frukost ingick det och jag tuggade. Blev mätt, åt mellanmål men blev hungrig eller nja, inte mycket men lite och det är säkert så att det kommer kännas första dagarna att jag kanske äter mindre och bättre (jämfört mot 1 vecka på Lanzarote med lite mindre bra mat men definitivt större portioner…) Inte heller så konstigt att jag kanske är hungrig, så mycket fokus på just den biten att jag tänker på det hela tiden. Jag drack lite vatten, jobbade och koncentrerade mig och så var det lunch. Åt medvetet sakta och blev mätt. Lite småsugen men höll igen, åt mellanmålet innan träning och så iväg till gymmet för tester.

Står klart och tydligt vad jag ska göra, hur jag ska göra det, varför och hur mycket. Alltså kan inget gå fel. Jag värmde upp, gjorde som en cirkel och testade alla övningar innan jag gjorde om det. Jag stretchade, åt mitt efter-träning-mål, antecknade hur många jag klarat och min känsla hur det gått. Men det kändes ok. Jag känner mig liiiite kass men så fort jag tänker den tanken så kör jag min mentala träning och lägger till – Men jag ska bli så jäkla bra!

Nu har jag fyllt i hur det gick tillsammans med mina mått och vikt och detta ska skickas till Lisa och det är så vi börjar. Det är mycket utmaning i mitt tänk och min vardag men som sagt – jag är så laddad och det känns riktigt kul att vara igång!

Dag 1 – check

Kommentera

