Dag 4 av 82

10 Jan

Trött. Träningsvärken var något annat och en minde skön känsla igår kväll kom krypande och inatt har jag vaknat till varje gång jag vränt mig. Som sagt, trött.

Jag mailade givetvis Lisa och jag fick annat att tänka på samt plocka bort en vikt på en av kvällens övningar så jag var redo för styrka och intervaller men ändå känna efter, avbryta om det gör ont. Det gjorde det inte men de var jobbiga och jag gjorde inte precis som det stod men jag avbröt inte! Och det var liksom mitt mål när jag kände att jag vilade lite mer än jag skulle, fullfölj.

Maten. Bortsett från att jag sett fel på produkt och tagit den med mer procent… så var idag första dagen jag tittade igenom maten och såg att det såg lite enformigt ut. Sedan skrattade jag och tänkte att då får du väl sprida ut det. Inte se hinder, se lösningar. Har fortfarande en hel del mat som jag inte testat och det ska bli spännande att se när jag testat allt, bara att börja om då eller… 82 dagar. Många säger pust när de hör det och det gör väl jag också men oftast tänker jag inte så. Jag tänker – En dag i taget, fokus, en dag i taget och jag är så inne i just den dag jag befinner mig i att jag bara ser där och då. Och på kvällen sammanfattar jag allt, mailar Lisa med hur det gått, vilka vikter osv och så kryssar jag för och tänker att nu har jag klarat en dag till – BRA JOBBAT!

Och det är ju samma sak med vad man än jämför med, ett steg i taget. Man kan inte bara tro eller hoppa fram men man vet att om man tar detta steg här och nu, så kommer jag fram. Och det är nog så man lättast tar sig fram, skalar ner det i mindre delar. Precis som mål, klara delmål för att sedan komma fram till det stora målet. Så – framåt! Och…

Dag 4 – check!

Kommentera

