2 olika tävlingar i helgen

11 Jan

Lördag

  • Jag ska springa 60 meter
  • Hanna ska också springa 60 meter
  • Hanna ska även hoppa längd

PRISJag skrattade gott när jag såg startlistan på lördagens tävling och såg att Stephanie skulle vara med, en jätte duktig (och snabb, och trevlig) tjej som är på kvinnotopplistan i Sverige. Och så jag då… Hm. Men så skrattade jag lite till för det är tydligen bara vi 2 som ska springa och då blir det ju så att jag hamnar på prispallen… Jag siktar också på personligt rekord för det gör jag ju alltid. Hanna ska också tävla och där kommer det bli mer spännande. Hon är 16 i år och får då vara med i 17-årsklassen och dessutom är de ett gott gäng anmälda och vissa riktigt duktiga. Tänker mest på vår Hoffvän men det finns fler tjejer som är duktiga. Och spänning är kul… Ibland åker man på tävlingar och bara vet vad som kommer hända (om inte oförutsett händer) och då blir det liksom en annan tävling. Men om man ser att det är bra namn med, att det kommer bli spännande, att vad som skulle kunna hända, då laddar man lite extra. Ser fram emot en kul lördag i Karlskrona! Och till vänster ser Hanna och Hoffvännen på tävling i Karlskrona, den gången utomhus.

SÖNDAG

  • Jag ska springa 60 meter
  • Hanna ska också springa 60 meter

Här är vi 5 ”kvinnor” anmälda. En tjej har 7,7u och jag tippar henne som vinnare… Vi har en tjej som jag mött och har över 9 sekunder, vi har en tjej som inte lämnat sin bästa tid, vi har en tjej på 8,81 och så har vi mig på 8,89. Lite spänning inför detta känner jag också,f örsöker se spänningen i det hela och då blir jag laddad. I Hannas lopp är de 6 tjejer, 2 stycken 16-åringar och 4 stycken 17-åringarna. Hanna har en bra tid och ja, vi får se hur det går.

Hur som – vi är laddade!

 

 

 

Hur som – vi är laddade!

Kommentera

