Dag 5 av 82

11 Jan

IMG_4895Och på den femte dagen vilade hon…

Se til vänster vilken färgglad och fin träningsväska jag hade i veckan!

”Nackonda” har gått tillbaka! Känns men inte alls så som i onsdags natt/torsdags morse men å andra sidan har jag stretchat, masserat, gjort lite extra rörlighetsträning, böjt huvudet fram och tillbaka och åt sidorna, legat på spikmattan och använt värmekudden. Det är så svårt med min skada, det är precis som det går led som träningsvärk, äcklig träningsvärk, liten känningar i skadan, ont som tusan, fastna/nackspärr. Och så fort jag får en liten känning så blir jag rädd, givetvis, jag vill inte fastna och gå 348 steg bakåt. Samtidigt så ska man ju lyssna på kroppen och det gör jag. Jag känner mig glad men fortfarande trött för jodå, man kan vakna av träningsvärk när man vänder sig i sängen på natten…

Vilodag idag = eventuellt unna sig 2 (nyttiga) chokladbollar och jag skrattade när jag läste det, eventuellt? Klart jag ska göra det! De är goda, de är riktigt goda och jag får i mig chokladsmak och detta kommer jag se fram emot de dagar det tar emot. Och så ser jag att det är vilodag igen på måndag, tjooo, 2 chokladbullar! 🙂

Maten går bra och till lunch testade jag åter igen en ny rätt och det blev fisk jag aldrig ätit tidigare. Var helt ok men framförallt, jag blev så mätt. Och till middag blev det också lite ny mat, jag och Hanna testade och jodå, detta var också gott och det är så kul att hon också är med och äter lite av maten och det är ju det som är det bästa, det är helt normal mat som alla kan äta. Är det så att hon inte gillar en del så är det bara att fixa annat att lägga till.

Men i kväll blev det en liten prövning. Hanna ramlade i skolan och slog i huvudet tidigare idag och huvudvärken blev värre och sedan blev hon yr. När vi skulle börja på middagen började hon bli mer yr och kände sig medtagen och jag ringde sjukupplysningen som sa att vi skulle köra in. Och min mat hann jag tänka… Jag visste att jag behöver ha mat inom 20 minuter men måste köra nu. Hm. Lite naturell yoghurt och 2 köttbullar fick det bli och med det höll jag undan hungern till vi kört in, de konstaterade att hon var ok och t.o.m kunde tävla i helgen (men hon väntar till img bitti och bestämmer sig) och så hem och fixa middag snabbt. Hemmagjord pizza stod på menyn och sedan – chokladboll… En stor sådan OCH god. Kika gärna in på Lisa PT hemsida och sök efter den, den är god. lisapt.se.

Dag 5 – check

Kommentera

