Dag 7 av 82 OCH tävlingsdag

14 Jan

IMG_4986Så var det dags igen – tävling. Tävlingen igår gick sådär och visst lekte jag med en tanke om att stryka mig (fast det var när jag surade som mest och det gick ju över…) Istället var jag laddad och redo att se till att det ändå blev en bra tävlingshelg med ett lopp som kändes bra. Hanna kändes sig bättre i huvudet och inte yr så hon hängde med, vi snackar omvända roller och visst, det var jobbigt för henne att vara på tävling och inte tävla, istället fick hon hjälpa sin mamma.

Uppvärmningen kändes bra och mina höga förväntningar hade sänkts. Min kropp gör ont och ÄR trött efter att vi nu börjar köra och det är ok, det är nog inte troligt att jag tar rekord och det är inte heller nu jag ska vara bästa utan jag håller mig till min plan, kör ett lopp för jag behöver lopp i kroppen. Mycket skönare att tänka men främst förstå det… Och så kommer vi till start, bara 2 kvinnor anmälda så vi slås ihop med F17 och får finfina Mathilda i vårt heat. Speakern berättar en mindre historia om Sara om hur hon ligger till osv och likadant med Mathilda och jag hinner fundera vad han ska säga om mig och då kommer det – Och i mitten har vi Malin Gustafsson. Lät kul och jag log för mig själv. Vi gör oss redo, jag är laddad eller kanske mer – heltänd för strax därefter tar jag mitt livs första tjuvstart…

IMG_4985

Kul bild tycker jag… Hann sura och gå bort, man blir diskad vid första tjuvstarten och jag hann svära en ramsa för mig själv när jag hör den andra kvinnan säga att det är ok för henne att jag är med, funktionärerna är också snälla och säga att jag kan springa men isf utan tävlan. Så, jag gör mig beredd och så springer vi. Visst, jag ser efteråt att jag ligger runt samma tid som på lördagen men känslan är sådär 1000 gånger bättre. Starten, där jag tappade igår, är mycket bättre och loppet känns ok och jag är nöjd. Och glad att jag fick springa. Inte nu jag ska vara bäst är också ett bra mantra för mig att köra tror jag… Väl hemma körde jag lite bål, fixade med mat inför veckan och typ däckade i soffan.

Dag 7 – check

Kommentera

