Min första vecka

14 Jan

Utmaning där jag under 82 dagar håller mig strikt i kost och träning med Lisa PT. Tanken är att bli stark (mest i nacke och rygg där jag har min skada) samt bli explosivt snabb!

Träning – HELT nya övningar, jätte kul, spännande och träningsvärk på det. Aj… Bröst, rygg var väl de partier jag kände mest, lite armar, mage, ben och rumpa. Och så var det jobbigt, inget lätt program och jag klarade inte alla intervaller men gjorde så gott jag kunde och så tog vi bort vikterna på en övning efter att jag känt ont i nacken. Kroppen har svarat men visst, den har känts trött efter att kört på, nya övningar och ganska hårt.

Maten – MYCKET planering. De stunder jag känt mig stressad eller trött (kan bero på att det varit mycket nytt som snurrat i huvudet) har det varit extra jobbigt men jag har ändå fullföljt det och har inte fuskat det minsta så jag är helnöjd med min första vecka! Det är mat jag gillar, det är lätt att tillaga och göra storkok funkar också. På jobbet har de haft nybakade bullar och bjudigt på och visst, det såg lockande ut men jag sa nej tack. Ett fat med vindruvor låg framme och såg också lockande ut men jag tog inget och det har även slagit mig hemma att jag nog småätit lite utan att själv vara medveten om det. Några nötter då, någon vindruva då. I lördags efter tävlingen när jag surade så lekte jag med att äta onyttigt men gudskelov är jag inte sur så länge och jag höll mig, kändes mycket bra efteråt! Jag är förberedd och underlättar för att hamna ”i kris” med tankar som – Hungrig nu, vad ska jag äta…

Omställning – Visst är det en omställning, helt klart. Mycket planering, mycket att tänka på och huvudet har liksom känt fullt av allt och springa runt med en bunte papper nu i början innan jag lärt mig allt. Men det är klart, första veckan är nog den jobbigaste. Men helt klart förstår jag att jag känt mig tröttare. Inte heller så uppmuntrande när jag sa glatt till Hanna att jag nu klarat första veckan – Bra, nu har du bara 11 kvar… 

Siffror – Jag har minskat 4,5 cm, 0,5 kg och tränat 7,5 timmar.

IMG_4981

Kommentera

