Dag 10 av 82

17 Jan

IMG_5010Onsdag är friidrottsträning och jag tänker lite på förra veckan när jag gnällde typ hela passet vilken träningsvärk jag hade. Så blev det inte ikväll! Passet igår var överkroppen, jobbigt, kändes inte lättare men idag har det varit ganska kul för jag hade inte alls så grym träningsvärk som jag fick efter förra tisdagspasset som var exakt likadant gårdagens. Och DET var ju kul! Förra fick jag även ont i nacken efteråt men inte denna gången. Kanske inte ska ropa hej för tidigt att det känns lättare, går åt rätt håll, det händer saker men ändå skönt att det inte känns olidligt i kroppen iaf.

Kvällens pass var – armar. Alltså, i 90 minuter kastades en 3 kg medicinboll fram och tillbaka, 2 och 2, på olika sätt. Ibland kändes det i ryggen, ibland magen och ibland benen men hela tiden i – armarna. När träningen var slut trodde jag att antingen skulle armarna falla av eller skulle jag aldrig någonsin kunna lyfta dem. Men det kan man ju alltid en stund efteråt och det är också det man ska se förbi, det känns men det är ok (och jag tänker YES när jag ser att imorgon är en PW och ett benpass inbokat.

Fick bli räksallad idag igen. Gott! Sparris gillar jag och försöker få in en hel del sådant också. Saknar majs lite… och frukt, en kvarts banan i veckan räknas liksom inte… Mjölk saknar jag också. Rostad macka med farfars marmelad är också gott. Och ostbågar. Äh, sådant här tänk blir man ju knäpp av så jag slutar. Räksalladen är god. Jag gillar också dagens frukost med blåbär och så börjar jag tycka att det är ok med proteinpulver med vatten istället för mjölk eller nja, men det är inte olidligt…

Dag 10 – check.

 

Kommentera

