Min andra vecka

22 Jan

Utmaning där jag under 82 dagar håller mig strikt i kost och träning med Lisa PT. Tanken är att bli stark (mest i nacke och rygg där jag har min skada) samt bli explosivt snabb!

– Det känns som du kommit in i en bra rytm skrev Lisa och jag håller med.

MYCKET lättare med maten! Kunde känna att jag första veckan gick runt med 300 blad för att ha koll på allt, kollade, mätte och vägde men nu har jag kommit in i det. Känner till rätterna, vet hur de ska se ut, vet hur mycket jag ska ta och ja, allt har blivit lite enklare. Och jag har inte tröttnat, inte alls faktiskt. En dag i stan, då hade jag mellanmål med mig. 2 kvällar borta, då hade jag matlåda med mig. En dag iväg på träning, då hade jag också mat med med. Det gäller planering, mycket planering men det blir ju så bra.

Träningen var jobbig, det såg jag redan förra söndagen och veckan började med en måndag som var vilodag och där och då gick jag genom hela veckan och tog djupt andetag, sedan var det bara att köra. Ett pass i taget, en dag i taget (hela det tankesättet är så klockrent, vara här och nu, inte tänka så långt fram)

  • Har inte tidigare tränat på allmänt gym men det började jag med i veckan. Gillar nog mest ändå att träna själv men det gick bra, rätt maskiner fanns och ett fungerande löpband som jag behöver
  • Fick frågan om att ut och äta och jag hann tänka – Åh, vad kul och gott… innan jag kom på att nja, det gick ju inte. Däremot gick det ju att ta med matlådan hem till vännen och äta där…
  • Jag tycker inte om ”omvända chins” (börja däruppe och gå neråt). Jag tycker inte om dem alls… men gissar att jag en dag tycker att de går lättare eller till och med kanske kan bli lite halvroliga…
  • Gått bra med rygg/nacke!
  • Köpt 2 nya träningströjor… (ops)
  • Saknar att dricka mjölk…

Efter att ha mätt och vägt mig blev jag allt lite chockad. Jag vet att i och med att jag tränar och äter strikt, kommer att gå ner de där kilona som jag har för mycket men att gå ner så mycket denna andra vecka för att inte tala om cm, det trodde jag aldrig. Och lite som – Hur kan jag gå ner, jag äter så mycket… (och det är ju så det ska vara…) Lite cm upp på vissa ställen men ner en hel del på andra gav ändå en hel del cm bort. Jag är väldigt nöjd med veckan om än lite chockad.

Veckans siffror – 5,5 cm, 1.6 kg och 8 timmar träning

IMG_5041

Kommentera

