Dag 17 av 82

23 Jan

En sådan där massa-ärenden-dag och det är lika med – mycket planering.

Men det går, planera, skriv upp vilka tider du har att passa, vilken tid du ska träna, lägg in maten efter det, skriv vilka tider du ska äta, förbered dig med matlådor, kolla att allt är med, ta med vattenflaska och så iväg med dig. Frukost hemma, mellanmålet åt jag i bilen, lunchen på mammas jobb och mellanmål innan träning åt jag i bilen, mellanmål efter träning också i bilen och middag hemma. Det är bökigt men det GÅR.

Träningen. Friidrottsträning men detta pass fick jag inte vara med och göra som de andra, detta pass hade Lisa lagt in träning utifrån tanke att jag snart ska springa SM. Så. Jag var med på uppvärmningen men gjorde sedan mitt egna träning. Starter, lopp och lite styrka. En liten nervös känsla infann sig, det är ju snart SM… Skillnaden från andra år så känns det denna gång annorlunda. Tidigare har jag alltid tränat och varit ok när jag tävlat men detta år har jag haft ont sedan i påskas och har liksom inga förväntningar på det sättet. Jag ska dit, göra så gott jag kan, springa så snabbt jag bara jag kan och det är jätte bra. Vill jätte gärna ta rekord, det vill jag alltid och jag vill inte jätte gärna komma sist, medalj hade varit kul men mest vill jag ha kul och känna mig nöjd när jag kommer in i mål.

En bra dag det här. Det händer mycket med företaget och jag är bara så… glad! Och så blev det ett ja till en ny utmaning. Liiiite galet men så himla kul men mer om det en annan dag.

Dag 17 – check.

IMG_5067

Kommentera

