Dag 20 och 21 OCH tävlingshelg

28 Jan

Ny utmaning – 2 dagar bortrest. Men. Mycket planering, fix och matlådor med så gick det bra. Jag klarade också i lördags att se en vän äta en skål med godis utan att ta en enda bit (men jag lekte med tanken på att ta en när hon gick ut i köket… sådana tankar dyker upp lite då och då men jag står emot). Är det något som inte funkat så är det väl att jag slarvat idag med vattnet. Glömde vattenflaskan i bilen och ja, det blev nog lite mindre vatten än vad jag är van vid eller ska få i mig.

IMG_5105Tävling. Hanna hade 3 grenar. 60 meter, längd och 200 meter med de som var 1 år äldre. 60 m. Det är inte så lätt och starten funkar inte riktigt men hon sprang och kom till final där hon förlorade med en hundradel. Helt nöjd och ok med silver men tiden gissar jag att hon skulle vilja en bättre. Nya skor och en vilja att få till det och på plats var hon jämn men blev längst 5.30. Funkade inte riktigt med plankan och så var det något strul med mätningen, det verkade som om de första 3 hoppen hade de räknat fel och folk var upprörda, sådär 8 cm skulle egentligen läggas till men det var ju samma för alla men visst, surt om så var fallet. Hanna vann och var nöjd. Sista grenen var 200 meter med 17 åringarna. Bara en stund efter längdhoppet och visst var hon trött men tröttare skulle hon bli… Hon var i A heat och kom 3:a men en i heat innan hade tredje bästa tid så Hanna kom 4:a. Samma här, jag tror hon ville ha bättre tid men är nöjd. Dock var här väldigt struligt. De ropade upp henne som 1:a så hon fick gå fram och säga att det nog blivit fel… Förstår inte riktigt hur det kan bli så snurrigt men jaja, Hanna ställde inte sig på pallen och trodde att hon vunnit utan var medveten om att det nog var fel, tänk om hon däremot hade hoppats att det gått bra, gått fram och sedan gå tillbaka…

Jag då, jag tävlade också. Först med kvinnor och även om jag var laddad, uppvärmd så blir det lite ”Ok, de kommer alla springa på 1 sekund snabbare än mig” Inte sådär jätte peppande och jag hittar inte riktigt viljan eller tycker att det är kul (nästa år hoppar jag att tävla i denna stora tävling i kvinnoklassen). Men jag sprang och var inte nöjd när jag kom i mål och definitivt inte när jag såg tiden, över 9. Jag surade, drack kaffe, bara joggade lite och så 1 timme senare var det dags för 60 m igen, denna gång med kvinnoveteraner och där gissade jag att jag skulle vara långt fram och så var jag lite förbannad över förra loppet. Så jag la på i början, reste mig inte lika snabbt upp, arbetade med armarna och gick i mål med 8,93, DET är jag nöjd med! Rekordet är på 8,89 och det känns inte längre så långt bort, jag kan, jag ska bara få ut allt…

IMG_5113

Annars då? Jag ÄLSKAR detta! Att vara på tävling, träffa alla härliga friidrottsmänniskor och då menar jag inte bara andra föräldrar eller ledare utan även ungdomarna, det finns så många fina ungdomar därute och ja, de är fantastiska! Och när de är ledsna eller besvikna, kan jag nästan känna det själv, man vill bara att det ska gå bra – för alla! Det tråkiga som fortsätter denna säsong är att vi är själva ute från vår klubb, det är så synd och tråkigt. Men vi träffade fd klubbkompisen Emilia som sprang 1500 m och som satte rekord med 8 sekunder! Och glad och pigg är hon, härligt!

Det var en fin helg och jag känner mig minst sagt laddad för SM – 2 veckor dit…

IMG_5100 IMG_5101

Kommentera

