Min tredje vecka

28 Jan

IMG_3587

Utmaning där jag under 82 dagar håller mig strikt i kost och träning med Lisa PT. Tanken är att bli stark (mest i nacke och rygg där jag har min skada) samt bli explosivt snabb!

Och så kom den där veckan  i månaden när vi tjejer mår lite sådär… Och med den veckan kom ett litet ”sug”, inte hungrig, bara sådär lite sugen men gudskelov mailade jag Lisa som gav mig ”kladdkakarecept” och så räddade jag mig från mig själv. Hon skrev 2 dagar i veckan men nja… Är det något jag ska räkna som fusk så är det väl kanske detta då men jag ångrar inget för det skulle lika gärna kunna varit så att jag sprungit iväg och köpt sura karameller OCH ostbågar, då var detta ett bättre alternativ.

Träningen har varit ok och lite jobbig. Speciellt i onsdags när jag blev begränsad och hade känslan att inte vara klar. Men nu var det där jag skulle ligga och vara och ja, det lyckades jag med men det kändes verkligen. Jag gillar dock allt det här med struktur och plan att följa. Så mycket lättare. Ofta vill jag så mycket, blandar hejvilt, har inte riktigt tydlig plan och så tänker jag på så mycket annat. Och nu då så följer jag plan, strikt och så är jag här och nu. Det märks också på kläderna att det hänt något med kroppen.

Utmaning i helgen då vi var i Malmö men det gick ju bra (dock en massa matlådor), jag leker lite med tanken på att fuska (när det står godisskål framför mig och jag skulle kunna ta en bit…) men tänker på frestelser, hur funkar de? Jo, efter denna kommer en ny, sen ytterligare en och en till, de kommer inte ta slut. Och vad händer om jag tar en bit? Förmodligen inser jag att det är ganska lätt, att det är ganska gott, att jag vill ha mer och då närmar jag ju mig det jag inte vill just nu. Så, jag har låtit bli, varit jobbigt men jag har varit stark.

Första veckan var mycket att sätta sig in i, andra veckan hade jag landat och tredje veckan får man väl säg hade ett sug utan dess like men att jag bevisade för mig att jag har stark karaktär och är målmedveten. En dag i taget… Det mantra funkar också.

Veckans siffror: 3,5 cm, 0,5 kg och 8 timmars träning

Kommentera

