Dag 23 av 82

29 Jan

Tisdag och mycket bättre än måndagen! Det är rätt att ta ställning men inte alltid lätt skrev jag på Facebook och det sammanfattar det bra. Jag hoppas min oro och lite ledsamhet dämpas lite, att allt landar till så bra det går att landa och att detta inte påverkar min utmaning. För jodå, stress och oro påverkar kroppen. Min räddning kan vara min mentala träning och jag ska vara extra noga med den framöver.

Gårdagens pass känns. I rumpan. Aj. Men åh, vad skönt det var, på något sätt gick passet lätt och jag har fortfarande en go känsla. Ikväll blev det det intervaller och styrka överkropp, jag känner mig lite starkare och precis innan passet märkte jag att jag också skulle öka lite i de olika vikterna så det var bara att lägga på. Härligt att känna sig stark!

Fick frågan om jag jämför alla passen, med hur många gånger eller kg jag tar men nej, jag har inte koll på det. Jag vet att jag påverkas för mycket av det, att jag lätt kan känna mig ”kass” om jag ett pass inte klarar lika många armhävningar tex. som förra gången. Så jag är nollställd när jag går in, gör vad det står, mailar Lisa och så blir det nog bra. Detta funkar på mig och gör verkligen varje pass unikt och full-ös-känsla. Och det är ju det, hitta det där som passar en själv. Om det är att lura sig själv, undvika saker eller något annat, så länge det funkar för dig – kör det!

Varit en bra matdag, givetvis, och jag har inte på långa vägar tröttnat även om jag helt klart har mina favoritmåltider och äter mest utav dem. Har en full onsdag framför mig och det kommer bli liten utmaning att fixa det men jag är beredd att slåss för mina matlådor, de ska med och jag ska följa och ja, det är bara för alla att gilla läget. Däremot har jag kollat upp vart vi ska på kvällen så jag vet att där finns ett alternativ för mig och det känns mer socialt att besälla in det än att äta matlåda i bilen innan man går in…

Bra tisdag och snart är det onsdag – en dag som kommer bli väldigt intressant men mest spännande!

Kommentera

