Min femte vecka

13 Feb

glassUtmaning där jag under 82 dagar håller mig strikt i kost och träning med Lisa PT. Tanken är att bli stark (mest i nacke och rygg där jag har min skada) samt bli explosivt snabb!

Och så kom sjukveckan… Skötte mig med maten fram till onsdag. Men träningen fick jag skära ner på i tisdags, hoppa över onsdag morgon och kväll och sedan var det då SM i lördags så väldigt lite träning. Maten… I torsdags när jag var som mest sjuk fanns det bara tankar på att bli frisk till lördagen. Jag tror knappt att jag tänkte att jag ”gick på” utmaning utan jag skulle bara bli frisk. Så, jag stoppade i mig allt som jag fick råd och det värsta var nog drinken… Vad sägs om honung, vitlök, ingefära, citron, rom… och hett vatten. Rom stod definitivt inte på mitt kostprogram men oj, det kändes skönt mot halsen och så tog jag lite till och lite till. Och lite till. Då jag inte dricker så mycket i vanliga fall kände jag defintivt en liten snurr därinne i huvudet… Jag kom även på att glass är bra och så beställde jag det av Hannas pappa som snällt körde hem till mig och upptäckte att jag var lite smått lullig (ringa sitt ex för glassleverans, jissus, jag var lullig…). Åt glass och sedan sov jag bort resten av dagen. Popcornen på kvällen, nja, vad ska jag skylla det på…

Och det är ju det. När man börjat rucka på sitt strikta så tappar man eller iaf jag lite fokus och även om jag skött maten fredag till söndag, så har jag ändå ätit lite gott som det bjudits på. Tänkte någonstans att måndag, nya tag samt att jag inte orkar med att tänka strikt, bara låt mig landa efter allt strul. Lite så tänkte och kände jag och på något sätt var det ok med liten paus. Man orkar mycket men inte hur mycket som helst, det har varit omtumlande veckor.

Det blev måndag, ny vecka och jag kände att nu tar jag nya tag. Jag går nu in i vecka 6 vilket faktiskt är halvtid…

Veckans resultat – 3 cm (wow)  +-0 kg (wow igen) och 2 timmars träning (jissus…)

 

Kommentera

