Min sjätte vecka

19 Feb

Utmaning där jag under 82 dagar håller mig strikt i kost och träning med Lisa PT. Tanken är att bli stark (mest i nacke och rygg där jag har min skada) samt bli explosivt snabb!

  • första var mycket att ha koll på
  • andra hade jag kommit in i allt
  • tredje var veckan då jag får det där suget efter något gott…
  • fjärde var omtumlande och omskakande
  • femte var sjukvecka med rom… och SM
  • sjätte veckan letade jag motivation – hallå… och hade den där sötsugsveckan igen, konstigt…

Vilken kass vecka! Mat och träning tänker jag då, annars har det varit en bra vecka.  Ena hjärnhalvan sa: Vill man så kan man! Den andra halvan svarade: Men jag vill ju inte… Och någonstans därinne visste jag att jag visst ville, jag visste hur jag skulle tänka, att jag bara skulle köra på men nope, inget gick och jag orkade inte ens bry mig. Fortfarande förkyld och extra trött men osäker hur mycket som berodde på det. Fick åter igen den där mensen (orka skriva den där veckan vi får extra sötsug…) och då blir jag också lite sugen som sagt och slutligen motivationen – jag orkar inte…

IMG_5253Bästa träningen var i onsdags på friidrotten, lördagens pass med Hanna var också bra och jag har sett till att sova ikapp denna vecka och det har varit riktigt skönt, förkylningen är nu helt borta. Pluggat en hel del och kan snart skicka in ytterligare ett avsnitt så bra vecka har det varit.

Jag var inte sådär jätte förvånad över mina + denna vecka och visst surar jag lite, nu när jag varit så duktig och så sabbar jag det men nej, jag är egentligen inte sur eller surar för jag ser helheten och jag har nu gått 6 veckor, har 6 veckor kvar och nu är det bara att rycka upp sig. En dag i taget tänkte jag varje kväll när jag både rapporterade här och till Lisa och det ska jag återgå till. En dag i taget… Kom igen, nu jäklar kör du på, du fixar detta Malin, kom igen!

Veckans siffror: + 3 cm, + 1,1 kg, 4 timmars träning

2 svar to “Min sjätte vecka”

  1. Ulrica 20 februari 2013 den 8:31 f m #

    Man är ju bara människa och styrs till stor del av sina känslor. Och den där veckan… Kroppen tror väl att den håller på att dö och tvingar oss att fylla på förråden… 🙂
    Nya tag, heja dig! 🙂

    • Malin 20 februari 2013 den 3:37 e m #

      Precis, alla är vi människor och alla svajar lite beroende på allt som händer runt. Och jag vet inte riktigt vad jag kan skylla på eller vad som är störst anledning till att jag inte hittade orken (kanske mest troligt på blandning av allt) men inte se bak nu utan framåt, nu jäklar kör vi! Tack fina du ❤

Kommentera

