Dag 49 och 50

25 Feb

Ojojoj tänkte jag när jag körde ner till slingan igår för att göra den andra utmaningen, springa 1-6 timmar beroende på vilken månad det är och månad februari är 2 så vi hade 2 timmar framför oss. Inte så jätte farligt för de andra som ändå brukar springa (kanske inte 2 timmar men ändå springa) och själv så springer man 5 km sådär 1-2 ggr/månade. Och jag tänkte när jag satte igång denna utmaning…?

Men jag hade 2 mål och de skulle jag fixa! 1) Överleva 2) Ta mig runt 10 varv

Petronella, en annan friidrottsmamma, tog med sig sin Julia som var yngst denna dag och tillsammans sprang vi 6 varv tillsammans och det gick bra. Jag dessutom kunde småprata vilket jag tycker annars är svårt med min andning men det gick ok. Så 6 varv fixades och när Petronella stannade lite och stretchade lite så fortsatte jag och det var också då det kändes lite mer i mitt knä och jag gick lite, kändes bättre och jag kunde fortsätta men varv 8 kom det samma och jag gjorde som varv 7, gick lite och sprang igen. Men när jag kom till varv 9 så gick det inte mer. Knät kändes, träningsvärken från i lördags kändes och att jag hållt mig från att gå på toaletten sedan varv 2 började nästan göra ont i magen så… det gick inte. 10 varv SKA jag runt så jag gick de sista varven och jodå, jag fixade det.

När jag kom hem var magen inte så jätte bra, jag mådde illa efter proteindrickan och kunde inte äta och jag frös en hel del så helt klart var det en kraftansträngning trots att jag bara joggade väldigt lugnt och försiktigt. Efter en halvtimme var det bättre igen förutom att jag inte kunde äta så inatt fick jag upp och äta lite och nu dagen efter så känns mina lår lite tunga men inte så farligt.

Nu är det bara att LADDA OM och vänta in 24:e mars, då är det dags igen och då gäller 3 timmar…

Att dag 50 är en vilodag känns gaaaaanska skönt 🙂

IMG_5380

 

Kommentera

