Min sjunde vecka

27 Feb

IMG_5368Jag hade så gärna velat skriva att det gick så in i bomben bra men det kan jag inte för det har det inte gjort fullt ut, men nästan och ett nästan känns denna vecka väldigt bra. Förkylningen lurar fortfarande därbak, intensiv vardag och en enorm trötthet som gjorde att jag inte tränat enligt schemat. Jag har prioriterat sömn och återhämtning.

Lisa skrev något förra veckan om att om inte träningen funkade, skulle jag ändå tänka all in med maten och det har jag gjort och det är jag glad över! Först tänkte jag när jag läste hennes ord att det inte går för så funkar inte jag. När träningen funkar, DÅ äter jag bra. Men jag tog tanken ett steg längre, jag brukar tänka så men se då till att tänka annorlunda då… Jag vet att jag gör det och många andra med mig, man säger att man är eller gör något och så är det bara så liksom, som om det står ingraverat och det finns ingen ändring. DET GÅR VISST ATT ÄNDRA PÅ! Samma sak som de där häckarna Susanne ställde fram när jag började träna och sa hoppa över. Jag klarade inte det första gången, inte andra men det innebär ju inte att jag kan säga att jag aldrig klarar det och inte ens ska försöka. Så jag försökte efter ett tag, gick inte då heller. Jag försökte igen, gick inte då heller men till slut klarade jag. Den historia vi berättar för oss i huvudet, blir din sanning. Säger vi att vi inte klarar det, nej, då klarar vi inte det. Och det var precis så jag tänkte i veckan och se, jag klarade visst att äta bra fast träningen gick sådär.

Tisdagspasset var sådär, onsdagsfriidrottspasset var jätte bra, lördagsfriidrottspasset var super och söndagslånglöpningspass var toppenkul! Och jag tror att lördagspasset gick så himla bra för att jag lyssnade på kroppen i torsdags och fredags och prioriterade sömn och återhämtning. Lördagspasset var helt grymt och bästa var nog att jag fick beröm från Susanne (det händer ju inte så ofta…) vilken sporre och vad härligt att höra att min utmaning  ger resultat som märks och framförallt – känns.

Veckans siffror: -6 cm, -2,2 kg, 7 h träning

Kommentera

