Dag 62, 63, 64

11 Mar

Dag 62 hade jag ett häftigt träningspass! Var iväg och bodde hos vänner i Malmö och jag hade redan tidigare kollat om det fanns någonstans att springa. Körde man sådär 5 minuter så kom man till större område men om man bara gick utanför dörren så fanns där 1-km slinga och den fick duga. På schemat stod det 1 mil och tja, 10 varv tänkte jag och körde på.

Lite bakgrundsfakta om milen. November 2010 sprang jag milen på tävling och hade då tiden 58 minuter. Sedan dess har jag inte sprungit den eller så mycket, kanske 5 km sådär 1-2 gånger i månaden, istället har jag koncentrerat mig på min träning inför 60 meterslopp och den är ju helt annan. I december hade jag en kväll efter min måndagsgrupp väldigt pigga ben och var helt hög av lycka och då sprang jag också den, jag landade då på 1 timme och 8 minuter. Jag vet att jag var lite sur, tyckte att det var kass tid men förstod samtidigt. Man blir bra på det man tränar…

Men nu när jag ska springa Berlin Marathon får jag ju ändra den här träningen och Lisa har lagt in lite intervaller, lite mer löparpass och då ett annat tänk. Jag satte på ett program på iphone som mätte min runda och fart och lite fint i öronen fick jag sedan höra min kilometer tid och jissus vad jämn jag var! Snabbaste km var den sista och långsammast var den sjätte rundan och när jag var klar så var jag så himla glad, denna runda tog 1 timme och 3 minuter. 5 minuter snabbare än innan utmaningen! En större sammanfattning av loppet, tankar kring den kommer se när jag gör min sammanfattning om denna utmaning. Ikväll blir det intervaller på löpband, liiiite varmare än lördagens pass gissar jag…

IMG_5554

Lämna en kommentar