Dag 65, 66, 67

14 Mar

Vilodag på tisdagen, friidrottsträning på onsdagen och löpargruppen som ikväll.

Jobbigast var passet ikväll men det beror på att jag inte gav allt på friidrottspasset. Det var ben (MYCKET ben) på friidrotten och efter 40 minuter kände jag lite lättare panik för jag visste att passet med Petra skulle bli jobbigt så jag backade från friidrottsträningen och körde eget resten av tiden. Rygg, mage och mycket armar. Så visst blev det pass och jobbigt men inte så jobbigt för jag såg de andra och jodå, de fick slita på ganska bra.

Ikväll stod det intervaller på schemat och PUST med stora bokstäver! Vi körde intervaller och vi började med 4 varvs jobb. Bara där joggar vi liiite snabbare än vad jag är van vid. Efter uppvärmningen var det sedan dags för 400 meters intervaller. 6 stycken. Gick ut alldeles för hårt på första, lite långsammare nummer 2 och 3 men andningen var så himla kass och då vi bara vilade 1 minuter mellan så på fjärde gick det inte med andning utan jag kom väl 50 meter innan jag stannade och gick tillbaka. SÅÅÅ tråkigt men det som är bra är att bara jag stannar till så blir andningen bra ganska snabbt igen.

Och så körde jag de sista 2 också. Efter det var det 100 meters lopp, max, 6 stycken. Vila sådär 10 sekunder mellan. Pust… Men första startade jag bredvid Petra och då kunde jag inte låta bli att verkligen ta i och dra på och slänga ut kaxiga frasen – HÄR tar jag dig iaf.. 🙂

Vi joggade ner 3 varv och hade stretch innan jag satte mig i bilen och funderade 2 mil hem – Vad synd det är om mig som snart ska ta mig från bilen och in i huset, hur ska det gå… 

Kommentera

