Dag 75, 76, 77 och 78

25 Mar

Fick en allergichock i torsdags, missade den träningen och även fredagens. Men lyssna till kroppen och det gör jag alltid… Så lördagens pass var jag verkligen redo! Milen hade jag i mitt huvud, kläderna var på för kallt var det, solen lös dock och jag kände mig laddad och glad – det här skulle bli så bra! Men, andringen var inte ok och 4 km så hade jag svårt att andas, tog mig 1 km till men fick ge upp, fan… Men. Tänka om, vad kan jag träna och så drog jag till gymmet och jag fick ut lite av min frustration där.

Söndagens pass var rolig eller iaf en kul sak. Ta-sig-runt-utmaningen som går ut på att januari som är månad 1, ta sig runt 1 timme. Februari är månad 2 och ta sig runt 2 timmar, ja ni förstår… Mars är 3 timmar och eftersom jag imorgon ska springa långpass med min löpargrupp jag är med i, så ville (behöver) jag ha pigga ben så det fick bli tänka om även här. En låååång promenad. Lite sällskap där i mitten och då visste jag att vi skulle gå fortare så första timmen gick lugnt, andra snabbare och tredje i halvfart igen. Är inte van att gå så långt men det kändes ok, inget i benen och istället hade jag fått massor av frisk luft coh gott sällskap – vilken energi det gav!

Jag har börjat räkna ner, nu är vi nära… Måndag är snart slut, vilodag, sedan är det bara 4 dagar kvar och på lördag morgon är det jag som sammanfattar denna resa. Och vilken resa sen…

IMG_5716

Kommentera

