Min tionde vecka

26 Mar

IMG_5698

Utmaning där jag under 82 dagar håller mig strikt i kost och träning med Lisa PT. Tanken är att bli stark (mest i nacke och rygg där jag har min skada) samt bli explosivt snabb!

Nu är det seeeegt. En del av mig känner bara så starkt – jag orkar inte mer, den andra tänker – Kom igen, kör på!

Svårt att kämpa när jag känner mig som en vinnare tänkte och kände jag jätte starkt förra veckan och den känslan är fortfarande där men nu handlar det mer om att fullfölja något jag påbörjat, jag vill klara hela min utmaning, jag vill i mål och det är dit jag är på väg. Jag experimenterade en del med kosten och det gjorde att jag fortsatte hålla mig på banan och äta bra och hälsosamt. Jag räknar ner och jag tycker det ska bli jätte skönt när detta är över… 5 dagar kvar, ända in…

Träningen har gått bra! Känner en stor skillnad i min kropp. Jag känner mig stark och har en helt annan hållning än tidigare vilket gör det så mycket lättare att springa. Men. Så i torsdags fick jag en hemsk allergichock, fick gå hem från jobbet, låg i sängen hela torsdagen (och missade löpargruppens backträning, surt men får ta igen det annan gång sa Petra) och fredagen och även om jag var träningsredo på lördagen och tänkte ta milen, så var inte andningen riktigt med på det. Blev 5 km och gymmet på det, tänk om och tänk rätt och tja, jag gjorde det bästa av det och passet i gymmet blev riktigt bra. Söndagens pass var en låååång 3-timmars promenad tillsammans med ”laddaomare” – klockrent! Frisk luft (nja, lättare snöstorm startade 3 gånger), motion, gott gäng, intressanta samtal och efteråt – full av energi!

Veckans siffror: – 4 cm, – 0,8 kg, 6 h träning

2 svar to “Min tionde vecka”

  1. Amalia 26 mars 2013 den 1:19 e m #

    Sjukt impad! Du är så jädra bra!!! Heja heja!

    • Malin 30 mars 2013 den 9:17 f m #

      TACK fina Amalia! Som jag kämpat nu i det sista… Men det ger som sagt resultat 🙂

Kommentera

