Upp och ner vecka

11 Apr

IMG_5805

Fyra dagar har gått denna vecka och jag andas tungt. 

Sedan förra året i januari har jag verkligen försökt parera vanligt jobb, företag och min utbildning men nu börjar det kännas tungt. Inte stressigt, inte jobbigt utan mer frustrerande, det måste väl kunna gå på ett smidigare sätt… Mailade CSN (men nope, ingen hjälp därifrån eller något att gå på utan kort och gott, nej, du är inte berättigad då det är privat skola). På jobbet kom en från arbetsförmedlingen och jag bad om i 5 minuter lyssna på min situation, jag berättade, påpekade att det var attans synd att friåret inte finns och så avslutade jag de 5 minuterna med vad jag ska göra, finns det någon bra lösning så jag kan bli klar snabbare? Tyvärr sa hon och sedan var hon tyst. Ingen av dem hade några lösningar, förslag eller vad tusan vad som helst, utan bara ett nej. Frustrerande…

Så mycket av min tid går åt just nu åt att fundera, vad kan jag göra, vad ska jag göra för något måste jag göra men vet (vågar) inte göra vad som. 

Hur som, träningen går bra! Jag har åter igen tagit rekord på min vanliga runda, bara med 10 sekunder men alla rekord räknas och gör mig glad. Friidrottspasset igår var jag dock lite seg på men ojojoj vilken träningsvärk jag fick i magen ändå! Susanne var lite rolig för hon säger lika ofta fel som mig – Planka en halvtimme… Nja. halvminut skulle det vara för att sedan gå över till annan slags planka en halvminut och så upprepa 5 gånger. Äh, 5 minuter planka med andra ord. Tror ni det slutade där? Nope, efter 5 minuter planka gjorde vi sådär 300 magövningar med hoppa över häckar och springa maxfart mellan varje övning. Oj, pust och stånk men det gick bra, kändes bra och idag bara känns det…

Imorgon är det vilodag innan det är friidrott igen på lördag och sen på söndag, då blir det tufft. Då är det dags för den där 1-6 timmars utmaningen och då är det april och det innebär att det är 4 timmars löpning. För någon vecka sedan sprang jag löparrekord 2,6 mil på 2 timmar och 50 minuter så jag borde väl ta nytt rekord i helgen. Undrar hur långt jag hinner…

Kommentera

