Men hallå träningsVÄRK!

22 Apr

Måndagen var inte nådig! Och jag blev ännu mer glad att jag faktiskt hoppade av söndagens löpning i rätt tid… Dessutom var det dags för kurs i dagarna 3 för mig och oj, det var inte det lättaste. Jag visste att på tisdagen skulle det vara 4 timmars självskyddsträning och även om jag visste att det inte skulle vara jätte tufft, så skulle det ändå vara träning och den var obligatorisk. Så på måndagen på kursen satte jag mig längst bak, frågade om det var ok att jag stod upp ibland och stretchade och ja, det var det och där stod jag. Varvade med lättare massage och det kändes mycket bättre på eftermiddagen och på tisdagen var det mer ok. Det kändes liiiite de första stegen där på uppvärmningen men sedan var det ok. Måste dock berätta en komisk sak. Vi skulle vara 2 och 2, den ena skulle hålla emot och den andra skulle springa framåt. Tänk på höga knä och jobba med armarna sa tjejen och hallå, det blev fullt seriöst där för mig så när det var min tur så rusade jag iväg och bästis stackaren flög iväg. Efter denna uppvärmning var det sedan dags för både det ena och andra och även om det inte var jätte jobbigt så var det ändå träning och jag var varm och lite svettig när jag var klar.

Jag har även sprungit vid havet, testat Zumba och Curling samt dansat med höga klackar vilket ÄR träning… Jätte kul med saker man inte är van vid men jag gillar ändå bäst de veckor där det är den träning jag gillar. Jag känner också att det varit svårt matmässigt denna vecka. Fika och det bara är smörgås, då tar man en sådan. Lunch och middag vet man inte riktigt vad det är, jag har ätit godis och kakor och nu känner jag bara för en sund vecka med bra träning. Veckan kommer börja med 5 hektiska dagar så djupt andetag och så kör jag…

IMG_6004

Kommentera

