2 timmars löpning

6 Maj

IMG_6117Det var dags för 1-6 timmars utmaningen och maj innebär 5 timmar. Men… Jag har ju inte sprungit så långt tidigare och inte heller kommit upp i den mängd och det visste jag när jag kom ner till Strandängen. Hade varit kul att springa mer än 2,6 mil som är mitt rekord men också att springa mer än 3 timmar. Jag tog 2 steg och visste att de här skulle inte bli lätt…

Det som däremot var lätt, och kul, var att när jag och Hanna skulle börja springa dök 2 av hennes nästkusiner upp. De skulle titta på fotboll men tänkte nog om. Med sig hade de chips och vi fick smaka (hm, bra uppladdning…) innan vi sprang iväg och de också! 500 meter orkade de med innan de tog paus för att gå tillbaka till vår start och sedan heja varje gång vi passerade! Där satt de så söta, hejade, åt chips och inte nog med det, de satt där hela första timmen!

Hanna var klar efter 1 timme, tyckte det räckte och det gjorde det också för henne och hon ska inte ha sådan här träning men någon gång såhär är det säkert nyttigt. Själv fortsatte jag och jag gillade att passera dessa söta barn! När jag passerat 12 km dök även farmor och farfar upp! De var ute och cyklade, stannde till, tyckte jag var galen, kramades och ja, det var härligt!

Så, hur länge sprang jag då? Jo, 2 timmar. Och denna gång var det också knäna som fick mig att stanna. Jag är inte förvånad att de säger till, jag är inte van att ut och springa såhär och det var också det jag funderade på, jag behöver mer sådant här. Springa, mala på, kanske intervaller som är upplagt efter långlopp men som nu så kör jag även friidrott som är hårda övningar, explosiva och som ger mig träningsvärk och flera dagar efteråt som jag inte kan träna med någon reda. Ja, nu förstår säkert hur jag tänker… Och jag tänker vidare.

Men för att sammanfatta gårdagens pass – SÅ jäkla härligt!

IMG_6124

3 svar to “2 timmars löpning”

  1. hilmag 06 maj 2013 den 8:26 f m #

    Heja Malin! Vad du och Hanna är duktiga. Vilken fin bild på Henning och Tillie och barnen. Ha en skön sommar!

  2. hilmag 06 maj 2013 den 8:28 f m #

    Hej igen! Glömde skriva att hälsningen var från Gun och Jan-Åke i Strängnäs.

  3. Malin 07 maj 2013 den 7:04 f m #

    Men hej på er! Och tack. Mm, tyckte också bilden blev bra och så var det så kul att vi var så många där utan att ha bestämt det. Kul! Och alltid trevligt. Kram från mig och Hanna och även farmor och farfara skickar en hälsning 🙂

Kommentera

