Tacksam

6 Maj

IMG_6098Jag känner mig ofta tacksam och det är jag glad över! Jag minns förr när jag trodde meningen med livet var att göra så mycket kuliga saker som möjligt men det var ju jobbigt att alltid vara på topp, alltid göra stora storslagna saker och så var det ganska dyrt… Jag vet inte när jag förstod vad meningen med livet var/är för mig men jag vet att från den dagen jag känner tacksamhet så ofta, så är jag ännu mer tacksam och säker att det är meningen med mitt liv. Att jag är nöjd med mitt liv, hur tusan det än ser ut eller är, jag är tacksam över den jag är och det jag har. För mig är det stort.

Hur som.

Förra veckan har Hanna varit hemma hela veckan och det har varit toppen! Och jag har flera härliga saker som gjorde mig extra glad: Jag verkade ha koll på alla miljoner saker/delar i mitt liv, min kropp sprang 2 timmar fast jag inte brukar springa, all tid med Hanna, liten glasstund med 4 åriga Lily som varje gång jag skämtar med henne flinar och säger till mig – Åh, du är så rolig. Och man bara smälter, söt som socker! Fick en kvalitetsdag med både mamma och Hanna på Emporia (shoppingen är jag också tacksam över…) men mest är jag tacksam att jag fått/tar chansen att anmäla mig till en kurs/utbildning jag så gärna vill gå! Att den går i Thailand gör det hela lite bättre. Att jag kan ta lite semester innan kursen känns också bra samt att jag får med mig finfina personer på resan!

Jag tänker lite på ett citat som jag glömt men det lyder lite såhär – Man kan välja att stå på perrongen och se alla tåg fara förbi eller så kan man välja att hoppa på…  Jag är så glad att jag faktiskt inte bara drömmer utan ser till att göra något också.

Kommentera

