Såååå trött men också – sååå glad

8 Maj

Hade en underbart h helg och den känslan satt kvar i måndags. I måndags var jag även i kontakt med flera olika slags människor om olika projekt med mitt företag LADDA OM och wow, vad härliga människor ger massor av energi! Och fina ord. Jag svävade, var uppe i varv, fick TUSEN saker gjorde men visst, 14 timmars jobb känns i kroppen. Hade svårt att varva ner, funderade över Hannas och mitt samtal vi haft på kvällen som var ganska allvarligt och innehöll stora funderingar, tankarna satt kvar och jag kunde inte sova. Strax efter 24.00 somnade jag för att vakna fram och tillbaka till 02 då jag var klarvaken igen. Behöver jag säga att jag kände mig död när klockan ringde 4.45… eller att jag var död när jag kom hem klockan 18… Det är sådana här dagar jag prioriterar och lyssnar på kroppen och någon träning var inte att tänka på, jag var tvungen att sova. Så sov en stund och sedan hade jag en hel hög med jobb och fix jag var tvungen med att hinna klart. Och anledningarna var bra att hoppa över träningen men ibland känns det som jag har lite för ofta så här många anledningar, samtidigt så förstår jag för jag har trots allt heltidsjobb, företag och plugg, inte konstigt att högen att göra är lång och att det finns många anledningar för mig att hoppa över träningen för det går helt enkelt inte… Men litet fan smällde jag av nu i morse över att jag inte tränade igår.

Men idag ska jag träna! 400-500 meters intervaller har jag tänkt och vi får se hur många det blir men jag siktar mot lagom. Rygg och mage SKA också få sitt har jag bestämt. Imorgon är det röd dag och jag siktar att få in ett långpass löpning igen. Jag behöver få in lite mer km i den här benen/kroppen och röd dag är väl givet för sådant.

Igår var det också mindre än 1 vecka till Camp Åhus som jag drar igång nästa vecka – längtar! Här är en bild från ett fristående pass jag höll förra året.

ahushopp

Kommentera

