Det där halsontet – blev värre

14 Maj

IMG_6169

Varannan-dag-ont-i-halsen slog till i torsdags natt och sedan dess är jag kass. Till och från halsont, ont i huvudet, genomförkyld och samma känsla som om man blivit överkörd av en buss (inte för att jag blivit det men jag gissar att det skulle kunna känna såhär…) Men bröllop på Djurholms slott i Stockholm stod på schemat så i fredags åkte jag upp och jag gick på tabletter för att klara det innan jag bytte ut tabletterna mot sprit. Inget funkade, nu är det tisdag och jag är fortfarande dålig och har inte kunnat träna det minsta. Men bröllopet var fint…

Jag börjar känna mig liiiite stressad, jag måste ju börja springa om jag ska klara maran i september, jag måste vara igång och jag måste främst vara frisk så jag kan träna.

Och ikväll börjar Camp Åhus och det är väl en himla tur att det är tester första passet, enda passet jag står vid sidan om och bara ser på, inte springer själv för jag orkar inte ens tänka på att springa ett enda steg. Helst av allt vill jag bara sova och jag konstaterar att min plan att sova 12 timmar inatt skulle göra mig frisk, misslyckades.

Mycket sjuk och mycket gnäll så nu över till BRA saker:

  • jag är såååå glad att jag fick gå på fint bröllop och dela dagen med dem, det var helt klart något speciellt att se sin äldsta vän gå in i kyrkan, hand i hand med sin Jonas och så snegla på oss tjejer med blicken – Äntligen ska jag gifta mig…
  • det var kul att känna sig fin. Lång klänning, fin uppsättning, fest på ett slott, gick liksom inte att känna sig fel
  • igår var det måndagsträningen och som alltid – jag får massor av energi!
  • idag har jag haft hemligt möte och nu har bollen börjar rulla till något stort – härligt!
  • jag lunchade med Ulrika och som vanligt drömde vi oss bort, bollade tankar, drömde stort, vad tycker vi är kul, vad vill vi göra och så häftigt att vi vågar drömma stort istället för att fråga om om vi kan göra det. Klart man kan!
  • lite kallt… men jag tror våren och värmen kommer snart
  • om jag är sjuk nu och varit några dagar så borde jag vara frisk snart…
  • ledig helg och jag ska njuta av att ”lulla runt”

Nu jobba vidare med företaget, svara massa mail och boka in radio. Ikväll är det Camp – riktigt LADDA OM dag

IMG_6181 IMG_6252

 

Kommentera

