Snart är det ny dag

21 Maj

Mycket jobb, högt tempo, lite ledsen – ingen bra kombination och jag vaknade idag och kände mig lite nere. Och det är HELT ok! Jag förvånas fortfarande över att folk blir så ”chockade” eller oroliga när jag säger att jag är nere, är inte alla det då och då… Har alla topp i sitt liv alltid? Nej, det har ingen och att känna sig nere eller ledsen, det är ingen fara tycker jag utan visar att jag är mänsklig och inte gömmer under känslor.

Träningen igår. Jag lät benen bestämma. Antingen längre och långsammare eller kortare och snabbare. Det blev det sistnämnda och jag sprang på en lite mer obehaglig fart men den var väldigt jämn. Stannade där jag bestämt och fortsatte med en powerwalk i skogen, blev sammanlagt 1 timme och skön stund. Känner mig fortfarande liiiite stressad att jag måste få in mer löpning, känner mig också liiiite kluven för jag kan omöjligt träna både långdistans och explosiv träning så hur gör jag bäst, lägger undan explosivt helt? Hur mycket kommer jag då inte tappa? Kan jag inte träna båda? Hur gör jag det på bästa sätt? Så går mina tankar och jag tror att jag måste bolla med någon som går in och styr upp för jag visar tydligt att jag är våg i detta läge, väger hit och dit och inget händer…

Idag blir det Camp och bara lite lätt löpning för min del, igen. Imorgon onsdag har jag dock tänkt ta 2 pass, på morgonen och sedan friidrott på kvällen. Snart är det ny dag…

Kommentera

